به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه 24 شهریور شهر کرمانشاه افزود: همه کشورهای اسلامی باید فریاد حمایت از مسلمانان میانمار را بزنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به 25 شهریور به نام روز خانواده اشاره کرد و گفت: خانواده در اسلام بسیار محترم و با ارزش است اما متاسفانه اکنون تا حدودی مورد غفلت قرار گرفته است.

**آمار طلاق روز افزون شده است
به گفته آیت الله علما، امروز دشمن به کانون خانواده حمله کرده است و با ماهواره و ترویج محتواهای ضد اخلاقی و ضد خانواده در فضای مجازی در تلاش است تا این هسته‌ اصلی اجتماع را متلاشی کند.
او تاکید کرد که باید همه مسئولان به مسئولیت خود عمل کنند و مانع از نشر محتوای ضد اخلاقی و ضد خانواده در فضای مجازی شوند.
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه آمار طلاق روز افزون شده است، عنوان کرد: طلاق نتیجه غفلت از پایه های اصلی زندگی است و والدین باید ضمن توجه به سلامت و تدین زوجین، توقعات مادی را کم کنند و ازدواج را آسان بگیرند.

**وظیفه همگانی
بخش مهم دیگری از اظهارات آیت‌الله علما به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اختصاص یافت و او در این باره گفت: اصل امر به معروف و نهی از منکر یک حکم اجتماعی و همگانی برای محافظت و مراقبت از جامعه است و اگر این اصل نباشد تمام ارزش‌ها و زحمات پیامبران از بین می‌رود.
به اعتقاد او خداوند یک نظارت عمومی را برای همه مردم قرار داده است تا به وسیله آن بر اعمال عمومی یکدیگر نظارت کنند؛ نظارتی که پشتوانه معنوی و ارزشی داشته باشد.
آیت الله علما تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر به معنای دخالت در امور شخصی یکدیگر نیست بلکه نظارتی برای انجام کارها براساس اصول الهی و مطابق با دستورات پیامبران است.
امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد هر خلاف و گناهی به اجتماع کشیده و عمومی می شود و فرد متخلف نمی‌تواند مدعی شود که گناه و تخلف آشکار او به دیگران ربطی ندارد.
او تصریح کرد: به همان اندازه که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شود به همان اندازه اجتماع دچار مشکل و فساد می‌شود.
7444/8066 خبرنگار:عبدالله الماسی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.