پروژه ورزشکار سالاری در رشته وزنه برداری شاید از زمانی در تیم ملی کلید زده شد که ماه ها قبل از آغاز رقابت های المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل، 'کیانوش رستمی' تمرینات خود را شخصی و بدون داشتن سرمربی انجام می داد..
در آن زمان مسئولان فدراسیون وزنه برداری سیاست سکوت را در پیش گرفته و با توجه به رقابت های مهمی که در پیش بود تصمیم گرفتند فعلا با خواسته وزنه بردار کرمانشاهی کنار آمده و به خواسته هایش تن دهند به این امید که در آینده وضعیت اصلاح شود.
اردوهای فشرده تیم ملی وزنه برداری ایران زیرنظر انوشیروانی به صورت مرتب تشکیل می شد و المپیکی های ایران نیز بدون هیچ اعتراض و تحصنی به تمرینات خود در غیاب یکی از هم تیمی هایشان ادامه می دادند.
در این بین اما کیانوش رستمی که توانسته بود حرفش را به کرسی بنشاند براساس برنامه های شخصی تمرینات خود را دنبال می کرد تا زمان برگزاری رقابت های المپیک ریو فرا رسید.
کسب مدال طلای دسته 85 کیلوگرم رقابت های المیپک 2016، کیانوش رستمی را تا جایی برد که پس از این موفقیت با انتشار یک پست اینستاگرمی اعلام کرد به استقبال مسئولان استان کرمانشاه در هنگام بازگشت از رقابت های المپیک نیازی ندارد و ترجیح می دهد در سکوت به دیار خود باز گردد.
در این پست عنوان شد که قرار است بدون هماهنگی به شهر خودش (کرمانشاه) برگردد و نیاز به استقبال از وی وجود ندارد در حالی که مسئولان استان برنامه ریزی لازم برای استقبال شایسته از این ورزشکار المپیکی کرده بودند.
قهرمان المپیک 2016 ریو در ادامه مواضع طلبکارانه خود، اردیبهشت امسال بود در مصاحبه ای با بیان اینکه در ایران مرا نمی خواهند، خبر از رفتن به کشوری دیگر برای وزنه زدن داد.
رستمی البته همچنان بر مواضع قبلی خود مبنی بر عدم حضور در اردوی تیم ملی و پیگیری تمرینات به صورت انفرادی تاکید داشت و حتی سجاد انوشیروانی سرمربی سابق تیم ملی اعلام کرد که با این وجود کیانوش رستمی بعد از رقابت های قهرمانی سال 2017 اسیا که اوایل اردیبهشت در شهر دوشنبه ترکمنستان و چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی که اواخر اردیبهشت در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد، به اردوی تیم ملی دعوت خواهد کرد.
البته شاید از همان ابتدا مشخص بود که فدراسیون وزنه برداری با سنجش سطح رقابت های همبستگی کشورهای اسلامی تصمیم به چنین تصمیمی گرفته است، موضوعی که در بازگشت تیم ملی و آماده سازی جدی تر این تیم برای مسابقات جهانی آمریکا، نمایان شد.
در این میان برگزاری جلسه شورای عالی فنی فدراسیون وزنه برداری و تصمیماتی که در آن جلسه اتخاذ و به تصویب رسید، باعث شد تا سجاد انوشیروانی در اولین روزهای تابستان استعفای خود را تقدیم مسئولان فدراسیون کند.
مهمترین مصوبه جلسه شورای عالی فنی این بود که با توجه به اینکه رستمی بعنوان رکوردار وزنه برداری جهان و المپیک جزو نوابغ و سرمایه ملی ورزش ایران و این رشته المپیکی به شمار می رود، فدراسیون وزنه برداری امکانات و تجهیزاتی که مورد نیاز این قهرمان برای آماده سازی و حضوری موفق در رقابت های جهانی داشته باشد فراهم می کند تا ملی پوش دسته 85 کیلوگرم در تیم ملی وزنه برداری همراه یک مربی که مورد تایید وی و فدراسیون وزنه برداری باشد تمرینات خود را دوباره آغاز کند و این برنامه تا مسابقات جهانی ادامه یابد.
سرمربی مستعفی تیم ملی وزنه‌ برداری نیز به دنبال این تصمیم دلیل استعفای خود را جلوگیری از لکه دار شدن جایگاه سرمربی تیم ملی و حفظ حرمت بزرگان وزنه برداری عنوان کرد تا در نهایت استاد مغلوب شاگرد خود شود.
پس از گذشت ماه ها هنوز مشخص نشده است دلیل اینکه کیانوش رستمی حاضر به حضور در اردوی تیم ملی و دنبال کردن تمرینات زیرنظر کادر فنی نیست، چه موضوعی است، آیا تمرینات ارائه شده را در حد خود نمی بیند و یا مساله دیگری در میان است.
اگر موضوع سطح پائین بودن تمرینات ارائه شده از سوی کادر فنی است که سهراب مرادی وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم نیز با همان تمرینات مدال طلای المپیک 2016 ریو را کسب کرد و اگر مساله رستمی و انوشیروانی شخصی است به طور قطع فدراسیون باید ورود پیدا می کرد تا اختلافات از میان برداشته شود.
به هر ترتیب در کمتر از 100 روز مانده به آغاز رقابت های قهرمانی سال 2017 جهان در آمریکا، اردوی تیم ملی وزنه برداری زیرنظر محسن بیرانوند سرمربی موقت تیم ملی در ورزقان آذربایجان شرقی در حال برگزاری است و کیانوش رستمی نیز همچنان به صورت انفرادی در حال تمرین کردن است تا چهره جدیدی از ورزشکار سالاری را که قبلا در فوتبال بارها مشاهده شده بود را به شکل تازه تری به تصویر بکشاند.
حال باید منتظر ماند و دید که تیم ملی وزنه برداری در آوردگاه جهانی آمریکا چه نتایجی کسب می کند، آیا ملی پوشان ایران با وجود حواشی های ایجاد شده می توانند 2 مدال طلای المپیک ریو را تکرار کنند یا وضعیت به گونه ای دیگر رقم خواهد خورد.
**خبرنگار ایرنا در مرکز کرمانشاه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.