«هوشنگ بازوند» روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: ارگان های دولتی و نظامی که قصد احداث واحدهایی برای کارکنان خود را دارند تا زمانی که زمان دقیق بهره برداری و ابهامات پروژه را مشخص نکرده اند از کلنک زنی آن بپرهیزند.

وی افزود: در صورتی که بدون کار کارشناسی دقیق و وجود ابهام دست به اجرای پروژه بزنیم شاهد نیمه کاره رها شدن آن و هدر رفت سرمایه خواهیم بود.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به پروژه قرارگاه منطقه ای ارتش برای احداث منازل سازمانی اشاره کرد و گفت: زمین‌هایی که ارتش به منظور ساخت منازل سازمانی قصد کلنگ‌زنی دارد، توجیه ندارد و ابهاماتی در پروژه وجود دارد از این رو کلنگ‌ زنی آن کار پسندیده‌ای نیست.

خرید مسکن مهر ماهیدشت توسط سپاه

در ادامه این نشست موضوع خرید مسکن مهرهای ماهیدشت توسط سپاه به عنوان منازل سازمانی مطرح شد که سردار سرتیپ محمدنظر عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه عنوان کرد که این ارگاه نظامی در صورت به صرفه بودن قیمت برای خرید آن‌ها تمایل دارد.

بازوند نیز دستور دارد که کارگروه ویژه ای به منظور تعیین قیمت واحدها تشکیل و با قرارگاه نجف اشرف سپاه به توافق برسد.

مسکن مهرهای آماده واگذاری هستند

استاندار کرمانشاه به آمادگی واگذاری مسکن مهرهای بدون متقاضی به سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: براساس موافقتی که از وزارت راه و شهرسازی گرفته شده است می توانیم مسکن مهرهای بدون متقاضی و نیمه کاره را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی عنوان کرد: واگذاری این واحدها به بخش خصوصی و یا ارگان های نظامی به منظور ایجاد منازل سازمانی می تواند پس از مدت ها منجر به تعیین تکلیف آنها شود.

بازوند توضیح داد: علاوه بر مسکن مهر های ماهیدشت، مسکن مهرهای کرند و دالاهو نیز قیمت گذاری شده و برای واگذاری به بخش خصوصی آماده اند.

ابهام در منازل پاکبان ها

در ادامه این نشست نمایندگان شهرداری کرمانشاه خواهان تغییر کاربردی بخشی از زمین های تعاونی شهرداری به منظور تامین اعتبار برای احداث منازل پارکبان‌ها شدند.

براساس اطلاعات ارایه شده در نشست پاکبان هایی اکنون مشغول فعالیت در در سطح شهر هستند مشمول استفاده از این منازل نمی شوند و ابهاماتی در رابطه با متقاضیان واحدها وجود دارد.

از این رو استاندار کرمانشاه به منظور رفع ابهام و جلوگیری از ایجاد رانت به فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه دستور داد تا با تشکیل گروهی این پروژه به به صورت ویژه بررسی و مالکان واحدها را شناسایی کند.

۳۰۰ واحد مسکن چشمه سفید تکمیل شد

در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، از تکمیل ۳۰۰ واحد از پروژه مسکن چشمه سفید خبر داد و گفت: این واحدها در حال بهره برداری هستند.

مهرداد سالاری افزود: ۴۰۰ واحد دیگر از این پروژه نیز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که این واحدها نیز در آینده نزدیک ساخته خواهد شد.

بازوند نیز با بیان اینکه این واحدهای در اختیار نیروی های نظامی قرار دارند، گفت: این واحدها از نظر زیرساخت هایی همچون فاضلاب و آب شرب با مشکل روبه رو هستند.

وی افزود: اگر تعاونی‌ها متعهد شود که ۱۵ درصد ۴۰۰ واحد باقی مانده را تکمیل کند ما و نیروی انتظامی به صورت مشارکتی ۲ میلیاد تومان برای تامین فاضلاب و آب شرب اختصاص خواهیم داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.