به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سقز، در این نشست ضرورت ارتباط بیشتر با رسانه ها، توجه به نیازهای صنفی خبرنگاران و محرومیت های اقتصادی و اجتماعی آنان، بیکاری و مشکلات مسکن، نظارت بیشتر بر ادارات و مقابله با تخلفات، فرودگاه سقز، ایجاد محدودیت برای رسانه ها، توسعه فضا برای حضور نخبگان فکری و سیاسی در سقز، علت بسته شدن فرودگاه سقز، دخالت یا عدم دخالت نماینده در انتخاب شهردار، مزایای فرمانداری ویژه، کمبود امکانات خدماتی و امدادرسانی در شرایط بحران، برنامه مسئولان برای تغییر و گردش مدیران و نخبگان در شهرستان، علت عدم راه اندازی دخانیات سقز، علت عودت ماشین ۴ کاره هلال احمر سقز به استان، صدور کارت الکترونیکی برای مرزنشینان سقزی، بازگشایی مرز سیف، باور به نقش نظارتی رسانه، لزوم تقویت رویکرد کلان و سیستمی و استراتژیک به مسائل غرب کشور در بین نمایندگان مجلس، مشکلات پزشکی قانونی سقز، علل تاخیر در اتمام بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی، برخورد نامناسب برخی پرسنل بیمارستان با بیماران و همراه آنان، گوشه نشینی برخی فعالان و پیشکسوتان فرهنگی، تکرار جشنواره های تئاتر و بی توجهی به سایر هنرها و مقوله های فرهنگی، کمبود فضای مناسب فرهنگی، انتقاد شدید از نداشتن موزه، لزوم حفظ بیت المال در برگزاری برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و مسائلی نظیر خرید کتاب و ایجاد عدالت اجتماعی، شفاف سازی بیشتر رسانه ها، افتتاح نیمه کار پروژه هایی نظیر کنارگذر و ترمینال، نبود سینما، ستم در حوزه تخصیص سهمیه آب، مشکلات بیماران تصادفی و کمبود امکانات در بیمارستان تامین اجتماعی و....از جمله موارد مطرح شده توسط خبرنگاران بود.

سپس بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در پاسخگویی به سولات و موارد مطرح شده از سوی خبرنگاران در این نشست، گفت: ارتباط و هم افزایی بیشتر نماینده مجلس و خبرنگاران موجب پیشرفت کارها، مطالبه خواهی و اعمال نظارت بهتر بر دستگاه های اجرایی می شود‌.

مهندس محسن بیگلری اظهار داشت: ۱۵ میلیارد تومان برای جاده های سقز و بانه و اطراف آنها، ۵ میلیارد برای مطالعه و اجرایی شدن راه آهن میاندوآب- سقز، ۴ میلیارد جهت فرودگاه سقز اضافه بر اعتبارات جاری در بودجه سال آینده گنجانده ام.

وی افزود: برای فرودگاه سقز تذکر کتبی داده ام و به وزیر بعلت ضعف عملکرد شرکت فرودگاه ها اعتراض کرده ام، بزودی جلسه ای خواهیم داشت، برنده مناقصه معلوم شده است و امیدواریم تا ۳ سال آینده به بهره برداری برسد.

بیگلری خاطر نشان ساخت: پیگیری مشکلات صنفی خبرنگاران خواهم بود.

نماینده سقز و بانه بیان داشت: ۲۵۰ متر کنارگذر سقز مانده که تمام شود، مجددا بازگشایی شود.

وی در پاسخ به یکی دیگر از سوالات خبرنگاران، عنوان کرد: در انتخاب شهردار دخالتی نداشته ام.
بیگلری افزود: بازگشایی مرز سیف قطعی شده و ۵ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های آن اختصاص یافته و کارت تجارت الکترونیکی به مرزنشینان سقز، بانه، مریوان و سروآباد نیز اختصاص می یابد.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای با اشاره به درج مطلبی در باره چرخش نخبگان در سقزرووداو گفت: اسامی ۱۷ مدیر بالای ۶ سال سابقه مدیریتی در یک پست در سقز از سوی آن رسانه معرفی شده اند که بنده از آن استقبال کردم و این نقد وارد است. بنده موافق گردش نخبگان و مدیریتی هستم و مهمترین مشکل یک نماینده دخالت در عزل و نصب هاست.

وی اظهار داشت: برای تغییر یا ابقا فرماندار سقز هیچ بحثی از سوی استاندار با بنده نشده است و در بحث فرمانداری ویژه، باید مدیران تلاش بیشتری بنمایند و دولت نیز اختیارات بیشتری بدهد.

بیگلری بیان داشت: برای توسعه امکانات امدادی تلاش خواهیم کرد.
وی خاطر نشان ساخت: عملکرد و نحوه اقدامات نماینده متناسب با مشکلات حوزه انتخابیه می باشد. طرح های توسعه غرب و شرق کشور توسط وزارت کشور تهیه اما اقدامات اجرایی صورت نگرفته است. پیشنهاد ما اجرایی کردن سند توسعه کردستان است.

وی در ادامه گفت: پیگیر مشکلات پزشکی قانونی هستیم و این قضیه، دغدغه ای کشوری است.
بیگلری اشاره داشت: برخورد پرسنل بیمارستان نیازمند نظارت و فرهنگ سازی است.

بیگلری در ادامه افزود: عدالت فرهنگی رعایت و نیازسنجی شود، غیر از تئاتر به سایر حوزه های فرهنگی توجه شود و لازمست ارتباط رسانه ها و شوراها بیشتر شود.

وی در جواب به دیگران سوالات خبرنگاران خاطرنشان ساخت: ساخت موزه در سقز با جدیت در حال انجام است و لازمست رسانه ها نظرات و تحلیل های کارشناسی بنویسند.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با هر نوع تخلف سازمانی بشدت مخالفم، از دستگاه های نظارتی انتظار پیگیری جدی را دارم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 858705
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.