عبدالسلام سپهر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرای عملیات هرس درختان برای رشد تاج و ریشه، تناسب با فضای شهری و همجواری با ساختمان ها ضروری است و هر سال از اوایل دی این کار انجام می شود.
وی با بیان اینکه انجام عملیات هرس نقش سبزایی در سلامت درختان دارد، افزود: تجهیز کارگران هرس کار، ضد عفونی وسایل و ادوات هرس، رعایت نکات ایمنی جهت جلوگیری از هر گونه خطر احتمالی و استفاده از چسب مخصوص باغبانی از جمله اموری است که در عملیات هرس باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج تاکید کرد: انجام این عملیات در زمان مناسب منجر به افزایش تولید شاخه ‌های جوان، ایجاد دید ترافیکی و کنترل ارتفاع و حجم رشد ریشه، کنترل حجم تاج درختان و شکل‌ دهی و حذف شاخه‌های خشک و بیمار می شود.
به گفته وی، افزایش طول عمر درختان،کاهش و کنترل جمعیت آفات و بیماری‌ها و برقراری توازن بین اندام‌های هوایی، زیرزمینی و محدود کردن رشد و کوتاه ساختن ارتفاع درختان مزاحم در مسیر شبکه ‌های برق درختان از دیگر اهداف اجرای عملیات هرس درختان سطح شهر است.
به گزارش، عملیات هرس درختان شهر با توجه به کاشت متنوع درختان افرا، زبان ‌گنجشک، نارون، اقاقیا در سال های گذشته توسط واحد فضای سبز مناطق و نواحی منفصل شهری انجام می شود.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با جمعیتی در حدود 500 هزار نفر با سه منطقه شهرداری، یک ناحیه شهری و سه ناحیه منفصل شهری اداره می شود.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.