معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:

68 درصد شاغلان کشور فارغ‌التحصیلان مدارس هستند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: هنرستان‌ها جلوه تحقق پرورش نخبگان مهارتی اند و هنرجویان چرخ توسعه کشور را با شتاب بیشتر به حرکت درمی‌آورد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی زرافشان در آیین اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات علمی عملی هنرستان‌های فنی وحرفه‌ای وکشاورزی سراسرکشور درکانون امام علی(ع) اراک با اشاره به اینکه دانش آموزان و هنرجویان در نگاه مقام معظم رهبری از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، افزود: برگزاری چنین مسابقاتی جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری است که بتوانیم جایگاه آموزش هنرستانها را تقویت و توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه کمترین میزان بیکاری در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش است، بیان کرد: دانش آموزان هنرستانی تنها کسانی هستند که بعد از تحصیل به جامعه خدمت می کنند و در دستیابی به شغل دچار مشکل نمی باشند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هم اکنون 68 درصد شاغلان کشور فارغ التحصیلان مدارس هستند که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هستند.

زرافشان بیان کرد: با وجود اینکه اشتغال به عنوان اصلی‌ترین مشکل کشور ما محسوب می‌شود، دانش‌آموزان هنرستانی نه تنها برای کشور مشکل آفرین نیستند بلکه خود با ایجاد شغل به جامعه خدمت می کنند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان هنرستانی از نگاه مقام معظم رهبری، به جهت دارا بودن توانمندی‌های لازم، ظرفیت و استعدادهای موجود، ثروت ملی کشور محسوب می شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: چرخه آموزش، تولید و فروش در هنرستان‌های سراسرکشور دنبال می شود؛ چراکه این چرخه علاوه بر ایجاد خوداشتغالی و درآمد، ارتقای کیفیت آموزش‌های هنرستانی را نیز به همراه دارد.

زرافشان با اشاره به اینکه چشم انداز دوم وزراتخانه بحث کارآفرینی در هنرستان‌ها است، افزود: خوداشتغالی زمانی محقق می شود که ما بتوانیم دانش آموزانی کارآفرین تربیت کنیم؛ دانش آموزی تربیت کنیم که علاوه بر شاغل شدن، با ایجاد شغل، چندین فرد دیگر را نیز به کار گیرد.

وی در خصوص رشته های دریایی نیز بیان کرد: با تاکیدی که مقام معظم رهبری در توسعه سواحل مکران داشتند، با حمایت نیروی دریایی ارتش، چندین هنرستان دریایی در سطح کشور در دست ساخت می باشند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، زرافشان تصریح کرد: در حال حاضر صنعت دریایی کشور ما عمدتا توسط نیروهای کاری از کشورهای خارجی تامین می شود و ما باید با همت جوانان، آنها را جایگزین این نیروها کنیم که بتوانیم صنعت دریایی خودمان را کاملا ملی اداره نماییم.

گفتنی است؛ چهاردهمین دوره مسابقات علمی عملی هنرستان های فنی و حرفه‌ای و کشاورزی سراسر کشور از 18 تا 20 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور 218 نفر در 36 شاخه فنی و حرفه‌ای در اراک برگزار شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید