رضا ظاهری بعدازظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از آنکه عملیات جست و جوی هوایی 5 عشایر گم شده در کوهستان زردکوه از ظهر روز هفتم اسفندماه به مدت یک ساعت تمام انجام شد و اثری از گم شدگان یافت نشد تصمیم بر تداوم جست و جوها به صورت زمینی گرفته شد.
وی ادامه داد: در همین راستا به کمک 6 نفر از مردم بومی در منطقه 'خویه ' بخش بازفت جست و جوها ادامه پیدا کرد.
ظاهری تصریح کرد: در حالی که جست و جوی زمینی با کمک مردم بومی منطقه در حال انجام بود، دقایقی پیش گزارشی مبنی بر پیدا شدن گم شدگان در یکی از روستاهای منطقه به هلال احمر استان ارسال شد.
به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری، عشایر گمشده که از خوزستان برای چیدن گیاهان دارویی به منطقه بازفت آمده بودند، راه برگشت را گم کرده بودند و با مشکلات بسیاری در منطقه روبرو شدند که در نهایت با سختی بسیار خود را به یکی از روستاهای منطقه رسانده و با تماس تلفنی خانواده های خود را از وضعیت خود مطلع کردند.
ظاهری خاطر نشان کرد: این افراد در سلامت کامل قرار دارند و به زودی به منطقه محل سکونت خود اعزام می شوند.
به گزارش ایرنا، این 5 عشایر کوچرو از روز دوشنبه دوم اسفند ماه، محل اسکان خود در استان خوزستان را به قصد ارتفاعات زردکوه شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری برای چیدن گیاه «کلوس» ترک می کنند که در مسیر با مشکلاتی روبرو شده و راه بازگشت را گم می کنند.
شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.