به گزارش ایرنا، در طول این مدت، قهرمانان ارزنده ای از چهارمحال و بختیاری به ورزش قهرمانی ایران معرفی شد ولی همچنان خبری از پایگاه قهرمانی سه گانه در استان نبود.
البته ورزشکاران و مربیان این رشته در پایگاه قهرمانی عمومی ورزشگاه تختی در دوره های مختلف به تمرین و آماده سازی خود می پرداختند.
در این مدت حتی اردوهای تیم ملی ورزش سه گانه در رده سنی بزرگسالان و جوانان در چهارمحال و بختیاری برگزار شد و سه ورزشکار و یک مربی تیم ملی را همراهی کردند.
در میانه راه احسان امینیان یکی از ورزشکاران چهارمحال و بختیاری در رشته سه گانه که قهرمانی کشور را در اختیار داشت به همراه محمد مهدی رحمتی در این اردوها شرکت کردند اما همچنان خبری از پایگاه قهرمانی تخصصی این رشته نبود که با انتخاب فرماندار شهرکرد به عنوان رئیس استانی این هیات، برنامه ها برای احداث پایگاه قهرمانی دنبال شد.
ورزش سه گانه به دلیل اینکه یک رشته المپیکی است و در برخی از کشورها از درجه مهم ورزشی برخوردار است سرمایه گذاری بر روی این رشته به صورت بلند مدت انجام می شود.
حالا پس از 4 سال و انتخاب مجدد محمد علی صبور به عنوان رئیس فدراسیون سه گانه ایران ، نخستین پایگاه قهرمانی رشته سه گانه ایران در شهرکرد روز پنجشنبه هفتم دی ماه به زمین زده شد تا بخشی از زیرساخت های لازم برای این رشته در استان فراهم شود.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری می گوید: نخستین پایگاه قهرمانی رشته سه گانه
در 400 مترمربع در کنار مجموعه ورزشی تختی شهرکرد احداث می شود.
عبدالرحمان قاسمی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: در مرحله نخست برای زیرسازی این پایگاه قهرمانی 500میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است و احداث این مجموعه ورزشی نقش مهمی در قهرمان پروری سه گانه در استان دارد.
رییس فدراسیون ورزش سه گانه کشور نیز گفت: چهارمحال و بختیاری یکی از قطبهای مستعد این رشته در کشور است.
سردار محمد علی صبور افزود: حضور ورزشکاران این استان در تیم ملی نشانگر استعدادهای قابل توجه چهارمحال و بختیاری در رشته سه گانه است.
رییس فدراسیون سه گانه کشور تاکید کرد:در هر استان طرح استعدادیابی رشته ورزشی سه گانه اجرا می شود تا استعدادهای این رشته ورزشی در هر استان شناسایی شود.
وی وجود ارتفاع مناسب چهارمحال و بختیاری از سطح دریا، وجود پتانسیل گردشگری و استعدادهای ورزشی را از ظرفیت های این استان برای توسعه ورزش عنوان کرد و افزود:احداث پایگاه قهرمانی ورزش های سه گانه ایران در چهارمحال وبختیاری باعث دلگرمی ورزشکاران این رشته می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 16 هزار نفر در کشور به رشته ورزشی سه گانه که شامل شنا، دوچرخه سواری و دوومیدانی است، شرکت می کنند.
تاکنون از چهارمحال و بختیاری در رشته سه گانه دو ورزشکار در تیم ملی بزرگسالان و دو ورزشکار در رده سنی جوانان به اردوهای تیم ملی دعوت شده اند.
گزارش از : محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.