به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام دکتر مهدی طاهری بعد از ظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی مبلغان استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به روایتی از حضرت فاطمه سلام الله علیها گفت: شیوه و نحوه برخورد بین حضرت زهرا و حضرت علی علیه السلام می‌تواند شیوه و مدلی برای زندگی‌های همه ما شیعیان باشد.

حجت الاسلام طاهری افزود: در مسیر تبلیغی مبلغات خواهر باید جریان سازی و تأثیر وجود داشته باشد و مبلغات خواهر ضمن احصاء مهم‌ترین مسائل موجود حوزه بانوان به ایده، راهکار و راه‌های رفع آسیب‌های موجود بپردازند و این کار جز با شبکه سازی، گروه سازی و برنامه ریزی مدون و منسجم حاصل نخواهد شد.

وی ادامه داد: کارهای بی اثر، اگر چه زیاد هم باشد و اگر چه انجام آن مدت زمان زیادی هم ببرد، اما اثر و خروجی ندارد و باید به دنبال کارها و برنامه‌های کم و با کیفیت و با تأثیر زیاد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی استان نباید منتظر سازمان‌های مرکز و دیگر نهادها و ادارات مرکزی باشیم، بیان کرد: استان ما مانند بچه‌ای است که ما نقش پدر و مادر آن را داریم و هیچ پدر و مادری در تربیت صحیح فرزند خود منتظر کمک و همراهی دیگران نمی‌نشیند.

حجت الاسلام طاهری ضمن تشریح طرح اصلاح و تغییر زیست بوم استان و عوامل مؤثر در این اصلاح و تغییر گفت: وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد کار درآمد زا برای هیچ کسی نیست، اداره کل تبلیغات اسلامی حامی گروه‌های جهادی و تلاش گران عرصه فرهنگ دینی است، اما به فرد خاصی هیچ گونه کمک و حمایتی نخواهد کرد و تمامی کسانی که با این نهاد همکاری دارند، بدانند سازمان تبلیغات اسلامی خودپرداز نیست، بلکه گفتمان ساز و جریان ساز در حوزه فرهنگ دینی است.

وی افزود: به دنبال یک شیوه نوین از تبلیغ در فضای زیست بوم استان چهارمحال و بختیاری هستیم و در رسیدن به این مهم نیازمند نیروی انسانی کارآمد و کارآزموده و با تجربه هستیم، البته تبلیغ سنتی و تبلیغی که به نحوه‌های مختلف در حال حاضر در حال انجام است، بسیار خوب و مفید، اما به دنبال تبلیغی هستیم که با توجه به اقتضائات زیست بوم استان انجام می‌شود و این مسئله با تخصصی شدن حوزه‌های تبلیغ انجام خواهد شد.
حجت الاسلام طاهری بیان کرد: رویکرد تخصصی شدن حوزه‌های تبلیغ را باید تقویت کرد، به عنوان مثال در حوزه خانواده، یا در آسیب‌های اجتماعی مرتبط با بانوان و یا مسئله‌ی کودک که باید دید راهبری مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها در دست جمعیت بانوان فرهیخته و نخبه ماست یا در دست شبکه‌های ماهواره‌ای، غربی و ….

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در مسیر پیشبرد اهداف صد در صد سختی‌ها و مشکلات فراوانی وجود دارد و زمانی ما می‌توانیم بر این مشکلات غلبه کنیم که همه با هم در قالب یک گروه منسجم و یک گردان حمله برنامه ریزی و حرکت کنیم و از تک روی بپرهیزیم و از پیش آمد ها و چوب لای چرخ کردن‌ها و سدهای پیش راه خسته و در مانده نشویم.

وی با اشاره به اینکه خاصیت تبلیغ مبلغات و میدان اثر هر مبلغه ای باید مشخص شود، ادامه داد: حوزه‌های تخصصی خود را بشناسید و با برنامه ریزی، تلاش و بدون چشم داشت از کسی یا نهاد و اداره‌ای فعالیت خود را پیش ببرید، طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی از سوی بانوان نخبه استان را پذیرا هستیم و در صورت تأیید و بررسی حمایت همه جابنه خواهند شد.

حجت الاسلام طاهری گفت: متأسفانه در حال حاضر با جریانی مواجه هستیم که همه کاری می‌کند و قوانینی را مصوب و ابلاغ می‌کند که سد راه انجام کار تأثیر گزارِ فرهنگی و اسلامی و دینی شود و برنامه ریزی هایشان طوری است که سندهای غربی از جمله سند ۲۰۳۰ را به اجرا در آورند و به همین دلیل ساکت نشستن و دلسرد شدن و دست روی دست گذاشتن در عصر کنونی، باعث ضربه خوردن به دین و اعتقادات ما خواهد شد، به همین دلیل باید صبورانه و مجدانه تلاش، مقابله و ایستادگی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1355776
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.