کارشناسی داوری دیدار استقلال خوزستان و استقلال

کارشناسی داوری دیدار استقلال تهران و استقلال خوزستان را در ادامه می خوانید.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ استقلال در شرایطی در هفته سوم لیگ برتر در مقابل استقلال خوزستان شکست خورد که یک برخورد مشکوک در دقیقه ۴۳، مسابقه را تحت تأثیر خود قرار داد.

در این صحنه محمود مطلق‌زاده با یک خطا روزبه چشمی را متوقف کرد اما در شرایطی که بازیکنان و هواداران استقلال انتظار داشتند بازیکن استقلال خوزستان اخراج شود، محمد حسین زاهدی‌فر او را با کارت زرد جریمه کرد.

صحنه‌های مشکوک این مسابقه مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است. نظرات آنها را در ادامه می‌خوانید:

 

2074455

محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه بازیکن شماره ۶ آبی اقدام به تکل زدن برای دفع توپ می‌کند اما بازیکن شماره ۴ زودتر به توپ رسیده و به آن ضربه می‌زند، دو نکته قابل توجه در «لحظه برخورد» وجود دارد: اول اینکه پای مهاجم به‌طور کامل بر روی زمین قرار نگرفته و در حال پایین آمدن است که همین مسئله از میزانِ شدت آسیب‌‌رساندن کم می‌کند. دوم، نقطه برخورد و‌ تماس هست بدین معنی که استوکِ کفش بازیکن استقلال خوزستان روی ماهیچه پای بازیکن استقلال تهران کِشیده شده و ضربه نمی‌زند. اگر این برخورد کمی زودتر انجام می‌گرفت می‌توانست کارت قرمز به دنبال داشته باشد اما با تفاسیر مذکور، همان کارت زرد کافیست.

محمدحسین ترابیان: در این صحنه با توجه به زاویه دوربین مشخص نیست که بازیکن مدافع مرتکب به خطای شدید شده‌ است یا نه. باتوجه به فاصله و زاویه  مناسب داور نسبت به صحنه، احترام به تصمیم داور.

مهدی عالیقدر: با این تصویر نمی‌توان میزان شدت خطا را برآورد کرد لذا می‌بایست به نظر داور احترام بگذاریم.

 ابراهیم میرزابیگی: قانون‌گذار می‌گوید برای اخراج باید برخورد شدید یا خطای شدید شکل بگیرد. این برخورد، شدت لازم را نداشت. درست است که بازیکن، ساق پای حریف را می‌زند اما این برخورد شدت لازم را ندارد و اخطار کافی است.

تورج حق‌وردی: از این زاویه مشخص نیست به کجای پای مهاجم برخورد داشته است.

 بابک وسیله‌بر: در این صحنه تکل بازیکن آبی تمامی فاکتورهای خطای شدید و یا برخورد شدید را ندارد بنابراین به علت نداشتن شدت در اصابت، اعلام تخلف خطا با بی‌پروایی و جریمه کارت زرد صحیح است.

دیدگاه تان را بنویسید