نتایج کشتی فرنگی قهرمانی آسیا| ۴ طلای ایران در قزاقستان؛ امین نقره ای شد

روز اول رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با کسب ۴ طلا و یک نقره برای ایران به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در سی و سومین دوره رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا که در قزاقستان برگزار می شود نمایندگان ایران در 5 وزن به فینال رسیدند که یک ملی پوش به دلیل مصدومیت در مسابقه نهایی حاضر نشد و به نقره بسنده کرد اما ۴ فرنگی کار دیگر با شکست حریفان طلایی شدند.

در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی  با نتیجه 8 بر صفر تایگاه اونیشی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به با نتیجه 8 بر 1 از سد اختیار بوتیروف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. دادمرز برای کسب مدال طلا به مصاف روپین از هند رفت و با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید و قهرمان شد.

در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل جین سئوب سونگ از کره جنوبی با نتیجه 9 بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. محمدی در این دیدار با شرموخامد شریبجانوف از ازبکستان مبارزه کرد و با امتیاز عالی (9 بر صفر) این کشتی گیر را شکست داد و طلایی شد.

در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست با نتیجه 3 بر 1 ساجان از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 1 بر 1 ریو لیو از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 3 بر 1 از سد دمیو ژاداریف از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. کاویانی نژاد در این دیدار باید به مصاف آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک و طلای جهان از قرقیزستان می رفت که به دلیل مصدومیت کاویانی نژاد در کشتی حاضر نشد و به مدال نقره رسید.

در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 1 بر 1 ماساتو سومی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 7 بر 2 سونیل کومار از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. علیزاده در دیدار پایانی با نورسلطان تورسینوف از قرقیزستان کشتی گرفت و ۸ بر صفر پیروز شد و طلا را تصاحب کرد.

در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر رومن کیم از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر تموربک نسیم اف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. میرزازاده در دیدار فینال به مصاف لینگ ژی منگ از چین رفت و با شکست ۲ بر صفر او مدال طلا را از آن خود کرد.

دیدگاه تان را بنویسید