به گزارش ایرنا، نصرت الله مالکی روز پنجشنبه در نشست تخصصی با فعالان اقتصادی استان همدان، تامین امنیت غذایی را مهمترین هدف کشت فرا سرزمینی ذکر کرد و افزود:کشت های فرا سرزمینی طرحی بین المللی است که هم اینک با همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی ایران آغاز شده و آن را با قدرت در کشور غنا دنبال می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: بکارگیری و اشتغال نیروهای فنی و مهندسی ایرانی در کشورهای خارجی، آشنایی ایرانیان با سرمایه گذاری خارجی و توسعه و رونق اقتصادی ایران از دیگر اهداف پیش بینی شده برای کشت های فرا سرزمینی است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در غنا افزود: جمهوری غنا کشوری استوایی با آب و هوای مساعد و مستعد کشاورزی است و به تازگی سرمایه گذاران ایرانی برای کشت برنج و دانه های روغنیدر آن فعالیت خود را آغاز کرده اند.
مالکی، غنا را کشوری با ثبات سیاسی و امنیتی بالا دانست و گفت: به رغم وضعیت کشورهای آفریقایی غنا دارای کمترین مشکل است.
وی به مشترکات ایران و غنا اشاره کرد و گفت: روابط خوب و حسنه ای با سیاستمداران غنا داریم و مردم غنا دیدگاه مثبتی از ایران دارند و از سرمایه گذاران ما به خوبی استقبال و حمایت می کنند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در غنا یادآورشد: غنا دارای معادن غنی به ویژه طلا است و در عرصه کشاورزی نیز جایگاه مطلوبی دارد به طوریکه در تولید کاکائو 70 درصد محصول مورد نیاز ایران از این کشور تامین می شود.
مالکی گفت: دفاتر جهاد کشاورزی، رایزنی فرهنگی ، دانشگاه المصطفی، حوزه علمیه، مدرسه ایرانیان و کلینیک پزشکی هلال احمر در غنا از سالها پیش راه اندازی شده و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.
وی در خصوص روابط سیاسی و اقتصادی ایران و غنا گفت: تاکنون تفاهم نامه های خوبی میان ایران و غنا برای احداث کارخانه های سیمان، کارخانه کاکائو، آبمیوه گیری ، پتروشیمی ، داروسازی و لوازم ساختمانی امضا شده و عملیات اجرایی بخشی از این صنایع آغاز شده است.
سفیر ایران در غنا با بیان اینکه رشد اقتصادی در غنا 9 درصد است، تاکید کرد: هرگونه سرمایه گذاری در این کشور سودآوری مطمئن و تضمین شده دارد.
گفتنی است؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در غنا امروز مهمان همدان است و از نزدیک با ظرفیت ها و توانمندی های این استان در عرصه صنعتی و کشاورزی آشنا می شود.
استان همدان با 2.4 درصد جمعیت، 1.2 درصد وسعت کشور را به خود اختصاص داده و 4.5 درصد محصولات کشاورزی و 3.4 درصد ارزش‌افزوده بخش کشاورزی کشور در استان همدان تولید می‌شود.
7527/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.