نخستین اتوبوس گردشگری همدان با حضور مسئولان شهری و برای حمایت از صنعت گردشگری شهری در این شهر رونمایی شد.

به گزارش ایلنا در این مراسم معاون اتوبوسرانی و پایانه های شهرداری، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص طرح اتوبوس گردشگری گفت: صنعت اصلی شهر همدان گردشگری بوده و با تاکید استاندار، شهردار محترم و اعضای شورای شهر، برای فراهم سازی بسترهای مناسب رشد و ارتقای  این صنعت در شهر همدان تلاش­‌های بسیاری صورت گرفته است که طرح اتوبوس گردشگری نیز یکی از آن­هاست.

سید محمد پوروخشوری مدیر معاونت اتوبوسرانی و پایانه ها با اشاره به تجهیز این اتوبوس با المان‌های گردشگری گفت: برای اجرا کردن این طرح، یکی از اتوبوس‌­های موجود در پایانه حمل و نقل شهری را با برداشتن سقف، راه اندازی سیستم خنک کننده و یخچال، قرار دادن شارژر تلفن همراه، کمد و قفسه‌های دارای بروشورهای گردشگری و اینترنت رایگان تبدیل به اتوبوس گردشگری کردیم.

وی افزود: رنگ قرمز این اتوبوس نیز بر اساس المان­های جهانی رنگ اتوبوس­های گردشگری انتخاب شده است.

او با بیان اختصاص صد میلیون تومان از بودجه برای تجهیز این اتوبوس گفت: در صورت بازخورد مثبت از این طرح، تعداد این اتوبوس‌­ها را به 5 یا 6 عدد خواهیم رساند.

ملک محمدی در ادامه افزود: گردشگران می‌­توانند با مراجعه به هتل­ها، مدارس و ادارات برای تور همدان­گردی ثبت نام کنند و به ­وسیله این اتوبوس که درکنار تمامی امکانات ذکر شده دارای راهنمای گردشگری مجرب نیز هست به بازدید از نقاط دیدنی و جاذبه های گردشگری شهر بپردازند.

وی در پایان گفت: هنوز هزینه مشخصی برای این تورهای همدان­گردی در نظر گرفته نشده اما مسلما رایگان نخواهند بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.