فرهاد فرزانه روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان اظهار کرد: زمینه جابجایی مسافر توسط قطار همدان مهیا شده و هم اینک در حال انتخاب نوع قطار هستیم.
وی اضافه کرد: از نظر اختصاص اعتبار در حوزه راه آهن تخصیص بسیار مناسب بوده که منجر به شتاب عملیات اجرایی شده است.
وی یادآوری کرد: مجموع اعتبارات حوزه وزارت راه و شهرسازی سال گذشته استان همدان 6 هزار و 500 میلیارد ریال شامل راهداری و حمل و نقل جاده ای، بیمارستانها، بنیاد مسکن، هواشناسی و راه و شهرسازی است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان اظهار کرد: اعتبار حوزه راه و شهرسازی یک هزار و 290 میلیارد ریال پیش بینی شده بود که 73 درصد مجموع اعتبارات معادل 950 میلیارد ریال تخصیص یافت.
فرزانه اضافه کرد: پنج هزار تن قیر رایگان سال گذشته توسط راه و شهرسازی در اختیار شهرداری های این استان قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: بازآفرینی پنج منطقه حاشیه شهر با 520 میلیارد ریال اعتبار در سفر مقام معظم رهبری به این استان مصوب شد و دیگر اعتبارهای تخصیصی به این مناطق نیز در راستای این طرح بود.
طرح راه آهن همدان - تهران به طول 267 کیلومتر است که در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین و همدان عبور می کند.
خط ریلی همدان تهران دارای 35 پل به طول یک هزار و 640 متر است و این مسیر ریلی به صورت یک خطه با سرعت 160 کیلومتر (km/h) برای مسافربری و 120 کیلومتر (km/h) برای قطار باری طراحی شده است.
در این طرح متراژ ساختمان اصلی 2 ایستگاه ساوه و همدان به مساحت 37 هزار متر مربع بوده و متراژ محوطه ایستگاه های یاد شده یک میلیون و 324 هزار متر مربع است.
عملیات زیر سازی این محور در قالب پنج قطعه اجرایی از ایستگاه رود شور (حوالی شهر پرند) آغاز و به ایستگاه همدان (ایستگاه 12) ختم می شود.
پنج منطقه حاشیه ای همدان با تامین و بهسازی زیرساختها به منظور کاهش گسست کالبدی از پیکره اصلی شهر و رفع محرومیت در سفر مقام معظم رهبری به این استان در قالب طرح توانمندسازی قرار گرفت.
مساحت شهر همدان پنج هزار و 600 هکتار است و کل محدوده توانمندسازی 595 هکتار است که در این محدوده جمعیتی معادل یکصد هزار نفر را به خود اختصاص داده است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.