دکتر ابراهیم جلیلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراکز ارائه خدمات تشخیصی، آزمایشگاهی، تصویربرداری و دندان پزشکی در ایام نوروز فعال است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این از توان بخش خصوصی نیز بهره گرفته شده و 25 درصد از مراکز خصوصی استان در نوروز 98 فعال هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: علاوه بر بیمارستان های دولتی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، مراکز وابسته به تامین اجتماعی و نیروهای مسلح نیز در نوروز به مراجعان خدمات می دهند.
جلیلی اضافه کرد: یکی از مشکلات شهروندان نوبت گیری برای حضور در کلینیک ها است که برای رفع این مشکل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درصدد اجرای نظام ارجاع خدمات پزشکی است.
وی توضیح داد: با تشکیل پرونده الکترونیک، بیماران بدون نیاز به نوبت گیری به پزشک مورد نیاز معرفی می شوند.
جلیلی ادامه داد: برخی برای کوچکترین بیماری به پزشک متخصص مراجعه می کنند که با اجرای نظام ارجاع پزشک با توجه به نوع و سطح بیماری تعیین می شود و چنانچه فرد متقاضی معاینه توسط پزشک متخصص باشد باید هزینه بیشتری بپردازد.
وی درباره وضعیت خطاهای پزشکی در همدان بیان کرد: این استان در زمینه بررسی خطاهای پزشکی رتبه دوم کشور را دارد و به عنوان الگو مطرح است.
معاون فنی مرکز بهداشت همدان نیز در این نشست خبری یادآوری کرد: کارشناسان بهداشت 17 هزار و 475 مورد بازدید از اماکن مختلف را نوروز سال گذشته انجام دادند.
علی عطایی افزود: در این چارچوب 140 اخطار بحرانی صادر و 129 باب از اماکن تعطیل و پس از سرکشی 693 مورد از اماکن بین راهی، 11 مرکز تعطیل شد.
وی از امحای 31 تن مواد غذایی فاسد در نوروز سال گذشته خبرداد و بیان کرد: تمام مراکز شبانه روزی بهداشت و شیفت بیماری‌ها در نوروز سال آتی فعال هستند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.