به گزارش ایرنا، مدیرکل استاندارد همدان روز پنجشنبه در این سمینار آموزشی اظهار داشت: آشنایی با این استاندارد برای تاجران، بازرگانان، صاحبان صنایع، واحدهای تولیدی و خدماتی، تشکل ها و همه کسانی که با مردم ارتباط دارند، ضروری است.
محمد مددی گفت: استاندارد مسئولیت اجتماعی راهنما و مدافع حقوق شهروندی، مسئولیت پذیری و ارایه خدمات بی منت است و هرچقدر مسئولان با این استاندارد آشنا شوند نتیجه آنرا در کارآمدی، موفقیت و بهره وری سازمان، شرکت و یا واحد اقتصادی خود مشاهده می کنند.
وی مسئولیت پذیری را از شاخص های توسعه یافتگی برشمرد و خاطرنشان کرد: چنین دوره های آموزشی برای همه کارکنان دولت و بخش خصوصی به ویژه در کشورهای درحال توسعه مانند ایران بسیار سودمند است.
مددی به برگزاری سه دوره آموزشی «مبانی استاندارد سازی»، «فرآیند تدوین و تجدید استانداردهای ملی و بین المللی» و «مسئولیت اجتماعی» برای کارکنان دولت در سال آینده اشاره کرد و افزود: این دوره ها با همکاری استانداری همدان در تقویم آموزشی سال 98 گنجانده شده است.

** مسئولیت پذیری باید فرهنگ سازی شود
مدرس این دوره آموزشی از پاسخگویی، شفافیت، اخلاق حرفه ای، احترام به حاکمیت قانون و هنجارهای بین المللی به عنوان برخی مولفه های مسئولیت اجتماعی یاد کرد و گفت: مسئولیت پذیری باید فرهنگسازی شود.
مجید شاه اویسی اضافه کرد: همانگونه که شهروندان در جامعه مسئولیت دارند، سازمان ها نیز در قبال آنها وظایفی جدا از تعهدات قانونی و حقوقی خود دارند که باید واقف باشند.
وی مسئولیتهای اجتماعی را مجموعه ای از اصول اخلاقی، باید ها و نبایدها معرفی کرد و اظهار داشت: تمام خدمات دهندگان نیازمند پایبندی به این اصول هستند تا همواره موجب رضایت خدمات گیرندگان و برآورده شدن منافع و مقاصد خود باشند.
این کارشناس استاندارد یادآوری کرد: استاندارد «مسئولیت اجتماعی iso 26000 » سال 2010 توسط سازمان جهانی استاندارد تدوین و کتاب این استاندارد به تازگی در ایران ترجمه شده است.
عضو شورای شهر سنندج تاکید کرد: اگر خواهان مسئولیت پذیری همگانی هستیم، به فراخور توانمندی خود استاندارد مسئولیت اجتماعی را ترویج و تبلیغ کنیم.
در این سمینار آموزشی یکصد نفر شرکت کرده و گواهینامه دریافت کردند.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.