در این سرمقاله به قلم علی زارعی خبرنگار این نشریه آمده است: در حالی در برخی از محلات از اجرای بازگشایی معابر و غیره گفته می شود که برخی از ساکنان این مناطق نگران از دست دادن سرپناه خود هستند.
ساکنان مناطق حاشیه ای و بافت های فرسوده که از قشر مستضعف هستند و با سختی های فراوانی خانه هایی را حتی بدون در نظرگرفتن ایمنی، احداث کرده اند و ترس و هراس دارند در اجرای طرح های عمرانی، بی خانمان شوند. محله چاهستانی های بندرعباس که اداره کل راه و شهرسازی قصد دارد اقدام به بازگشایی معابر و دادن سند به ساکنان این منطقه نماید هم از این قاعده مستثنی نیست.
در صورت بازگشایی معابر و لاین بندی، به طور یقین میزان خدمات دهی به ساکنان افزایش می یابد و ساکنان خرسند خواهند شد؛ اما بایستی به این بخش هم توجه نمود که خانواده هایی که خانه های شان در مسیر اصلاحات قرار می گیرد، این نگرانی را هم دارند که بی خانمان شوند.
آنها توانایی مالی برای ساخت یا خرید خانه در مکانی دیگر را ندارند و به همین علت هم بایستی متولیان این بخش برای خانه دار شدن آنها با توجه وضعیت اقتصادی مردم در این مناطق اهتمام داشته باشند و بگونه ای عمل نمایند که خانه ساکنان در مسیر بازگشایی معابر فقط جابجا شود؛ یعنی خانه در مکانی دیگر به وی بدهند و یا توافق ها به گونه ای باشد که ساکنان این منطقه آواره نشوند.
یکی دیگر از محلاتی که ساکنانش همچنان بلاتکلیف هستند و خانه های شان به علت فرسودگی و در بارندگی ها و... سقف و دیوارشان در حال ریزش است، محله آیت الله غفاری بندرعباس است که مسئولان برای این محله نسخه شفا بخشی تاکنون نپیچیده اند.
حتی برخلاف سایر محلات حاشیه ای شهر که ساکنان برای اخذ سند به ازای هر مترمربع حداکثر باید چند 10 هزار تومان پرداخت نمایند، اما در محله آیت الله غفاری باید بین 100 تا 200 هزار تومان پرداخت نمایند که از توان مالکان در این محله خارج است و بسیاری از ساکنان هم تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و بایستی برای عمران و آبادانی این محله قیمت سند گرفتن مانند سایرمحلات و بخصوص چاهستانی ها باشد تا مردم داوطلبانه در آزادسازی و بازگشایی معابر مشارکت داشته باشند واین محله که در قلب شهر قرار دارد؛ از وضعیت فعلی خارج شود و فرصت برای خلافکاران هم نباشد.
از طرفی هم قرار بود که بازگشایی از کوچه بعثت 4 جنب مسجد سقاخانه ابوالفضل (ع) تا بلوار مادر اجرا شود که مسکوت مانده است و در صورت اجرای آن، گامی در جهت ارتقای امنیت محله برداشته می شود.
7195/
تنظیم کننده: رقیه غلامی زاده ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.