حجت الاسلام محمد عبادی زاده روز دوشنبه در مصاحبه با ایرنا افزود: سامانه سمتاز در جهت ثبت فعالیت های فرهنگی و تبلیغی خواهران طلبه راه اندازی شده و بانوان باید اطلاعات هویتی و تحصیلی و همچنین توانمندی و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی خود را در این سامانه ثبت کند.
وی بیان داشت: مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان با توجه به رسالت خود، تعمیق باورهای دینی، گسترش آموزه های دینی، دفاع از ارزش های مکتب اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی، همه ساله در مناسبت های گوناگون از جمله ماه محرم، صفر، رمضان و فاطمیه مبلغانی را به نقاط مختلف استان اعزام می کند.
مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با اشاره به اینکه این حوزه در اعزام مبلغان به نهادهای مختلف هیچ مشکلی ندارد، اظهارکرد: اعزام مبلغان پس از ثبت نام متقاضیان در سامانه سمتا و با توجه به درخواست نهادهای مختلف انجام می شود.
وی یادآورشد: این اعزام ها در قالب عمومی و اردوهای جهادی برگزار می شود که مبلعان در قالب این اردوها به مدت یک هفته تا 10 روز در روستاها مستقر می شوند.
عبادی زاده اظهار کرد: تخصص مبلغان استان هرمزگان در رشته های تفسیر علوم و قرآنی، کلام و عقاید اسلامی، مشاوره خانواده و فقه و اصول است.
وی ادامه داد: مبلغان علاوه بر مساجد و حسینیه ها، در مدرسه ها، دانشگاه ها، پایگاه های بسیج و زندان نیز حضور داشته و برنامه های مشاوره و تبلیغ چهره به چهره دارند.
این مسئول خاطرنشان کرد: مبلغان در کنار عزاداری های سنتی، بحث هایی در رابطه با آسیب های اجتماعی نیز به مخاطبان خود ارائه می دهند.
عبادی زاده در پایان گفت: هر سال جهت افزایش سطح عملی مبلغان و آشنایی با مسائل روز، دوره ها و کارگاه های علمی و آموزشی برگزار می شود که دوره فن خطابه از جمله این دوره ها است.
هم اکنون یکهزار و 435 طلبه در 13 مدرسه علمیه خواهران استان هرمزگان مشغول به تحصیل هستند و حدود 150 استاد تدریس آن ها را برعهده دارند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.