ناهید سلیمانی احمدی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: در اختتامیه بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌ گویی منطقه 4 کشور که به میزبانی استان یزد برگزار شد، سمیرا عامری پور عضو ارشد کانون فراگیر بندرعباس با قصه کچل کفترباز در بخش آزاد به مرحله بین المللی این جشنواره راه یافت.
وی بیان کرد: در بخش نوجوان نیز فاطمه ابراهیمی مقدم از مرکز 4 و محمد امین سالاری از میناب، عفت کمالی در بخش فراگیر و در بخش مادر بزرگ نیز آسیه صادقی از شهرستان میناب به بخش بین المللی جشنواره قصه گویی راه پیدا کردند.
به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان، بخش نوجوان و مادربزرگ و پدربزرگ و فراگیر بدون رقابت منطقه ای بوده است.
سلیمانی ادامه داد: در بخش کانونی جشنواره منطقه ای قصه گویی در استان یزد، عفت تفضلی از مربیان توانمند ما نیز با قصه رنگ مهربانی شایسته تقدیر شناخته شد.
وی گفت: در بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری، بیش از 6700 نفر در بخش نوجوان، مربی و شرکت کننده آزاد و شرکت کنندگان قصه گوی پدر بزرگ و مادربزرگ شرکت کردند که از استان هرمزگان قصه کچل کفترباز سمیرا عامری پور در بخش آزاد برگزیده شد.
این مسئول تصریح کرد: مرحله استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان هرمزگان که یکم شهریور امسال در مرکز آفرینش‌ های فرهنگی‌ - هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، «طلعت کمال زاده» با قصه «موش گرسنه» در بخش فراگیر، در بخش رضوی، فاطمه غفاری سروستانی از کانون شماره 3 بندرعباس با قصه «شب تاب» به مرحله منطقه ای راه یافتند.
به گفته سلیمانی، در بخش نوجوانان محمدامین سالاری با قصه «شیرغمگین» برتر شناخته شد و در بخش مربیان آزاد و کانونی به ترتیب آناهیتا محلفی با قصه «قول بچه قورباغه» و مرضیه فیروزی کنتکانی نیز با «حسن کچل» به مرحله منطقه‌ ای این جشنواره راه یافتند.
وی عنوان کرد: در بخش پدربزرگ و مادربزرگ نیز برای دومین سال پیاپی، رتبه برتر این جشنواره به «آسیه صادقی» با قصه «کزوک و مشک» اختصاص یافت.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان اضافه کرد: فاطمه ابراهیم مقدم با قصه «کلوچه ‌های خدا» به عنوان شایسته تقدیر تجلیل شد و در بخش مربیان کانون نیز هیات‌ داوران عفت تفضلی را با داستان «چتر مهربونی» به عنوان شایسته تقدیر معرفی کردند.
مراسم اختتامیه بخش منطقه ای بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌ گویی پنج شنبه 30 آذر با حضور قصه‌ گویان استان‌ های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، کرمان به میزبانی یزد برگزار شد.
بیستمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌ گویی از یکم تا پنجم بهمن امسال در مرکز آفرینش‌ های فرهنگی‌ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران برگزار خواهد شد.
7408/7195
خبرنگار: رقیه غلامی زاده * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.