به گزارش ایرنا، حجت الاسلام یونس قائدی عصر دوشنبه در همایش راهبردی تشکل ها و شورای اداری سازمان تعاونی روستایی اظهار داشت: مشارکت جوامع روستایی در مسایل اقتصادی، موجب رضایت مندی بیشتر در جامعه خواهد شد که بهترین شکل برای مشارکت روستاییان، تشکیل تعاونی های روستایی است.
وی ضمن تاکید بر حمایت از تعاون روستایی بستک از سوی سازمان تعاون روستایی هرمزگان، بیان داشت: در بحث های کشاورزی و طرح های تولیدی ظرفیت فعالیت و درآمد زایی بالایی در این شهرستان وجود دارد.
مدیر تعاون روستایی هرمزگان نیز در این نشست بر لزوم توانمندسازی بخش تعاون که محرک اصلی رشد اقتصادی جهت تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله ایران و شکل گیری جامعه روستائی دانش بنیان می باشد، تاکید کرد.
سیروس اسدپور اظهار داشت: اصلاح بهبود نظام های بهره برداری، کنترل و نظارت، تجاری سازی شبکه و ورود به بازار با تشکیل زنجیره تولید، ساماندهی فروشگاه ها و غرفه ها از سیاست ها و اهداف جدید سازمان تعاون روستایی است.
اسدپور توسعه تشکل ها و تعاونی ها را در بخش کشاورزی اجتناب ناپذیر دانست و افزود: تنها تعاونی ها و تشکل ها هستند که می توانند زنجیره های مفقوده بخش کشاورزی از خرد بودن اراضی تا عرضه محصولات کشاورزی و صادارات آن را به نحو مطلوب انجام دهند تا مجموعه های تولیدکننده وبهره بردار بخش کشاورزی متضرر نشوند.
در استان هرمزگان 148 تشکل تعاونی روستایی فعال بوده که درخدمات رسانی به روستائیان و قشر زحمت کش و محروم جامعه نقش ویژه ای دارند.
شهرستان بستک در 220 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/ 7408
خبرنگار: فاطمه حسینی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.