محمد راستاد عصر دوشنبه در نشست مشترک اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با پیمانکار، مشاور و عوامل اجرایی طرح سوم طرح توسعه کانتینری بندر شهید رجایی در بندرعباس اظهار داشت: این پروژه عظیم ملی با تکیه با دانش و توان مهندسان ایرانی اجرا شده و نشان از خودکفایی ۱۰۰درصدی متخصصان داخلی در اجرای پروژه های بزرگ بندری دارد.

وی افزود: توانمندی مهندسان ایرانی در اجرای پروژه مرحله ۳ طرح توسعه کانتینری بندر شهید رجایی جوابی قاطع و دندان شکن به تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

راستاد تصریح کرد: از تمامی ظرفیت های قانونی و اسناد بالادستی برای رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر سرعت بخشی به روند اجرای مراحل مختلف این طرح استفاده خواهیم کرد.

وی خطاب به پیمانکار این پروژه اظهار داشت: براساس تاکیدها و پیگیری‌های ماهانه وزیر راه و شهرسازی و حساسیت اعضای هیات عامل این سازمان، این پروژه بزرگ باید طبق برنامه زمانبندی اجرا شود و بخش های سه گانه آن در زمان تعیین شده مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی گفت: مهم ترین دغدغه ما در حال حاضر این است که به موازات بندرسازی و طرح توسعه خشکی، عملیات لایروبی حوضچه نیز سرعت گیرد.

بندر شهید رجایی واقع در جنوب ایران اکنون بزرگترین بندر کانتینری ایران و از بنادر مهم منطقه است که از آن به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یاد می کنند.

بندر شهید رجایی نه تنها برای فلات ایران و شهرها و کشورهای مستقر در این فلات از اهمیت حیاتی برخوردار است، بلکه امروز این بندر با قرارگیری در مسیر کریدور شمال - جنوب کلید دسترسی کشورهای مشترک ‌المنافع و افغانستان به آب‌ های آزاد نیز به حساب می‌ آید.

عملیات اجرای مرحله سه طرح توسعه بندر شهید رجایی از اسفندماه سال ۹۶ با دستور رییس جمهوری آغاز شده است.

با احداث مرحله ۳ بندر شهید رجایی هرمزگان، یک هزار و ۸۰۰ متر کناره پایانه برای پهلوگیری کشتی ها در این بندر ایجاد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم صدور فرمان آغاز این طرح اظهار داشت: این طرح، بندر شهید رجایی را که بندری راهبردی برای ایران است به مرکز بزرگ حمل ونقل و ترانزیت کالا به کشورهای شمالی و شرقی ایران تبدیل می کند.

بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.