در این یادداشت آمده است: هنگامــی که می بینید و یا می شــنوید که دانش آموزان روســتایی بخصوص در مناطق سردسیر و کوهستانی استان هرمــزگان در کلاس هایی درس می خوانند که در ســوز ســرما از داشتن بخاری هم محروم هستند و در کلاس هایی بدون امکانات اولیه نظیر میز و نیمکت مناســب، در و پنجره بدون شیشــه و... حضور دارند؛ واقعا این ســئوال پیش می آید که آیا متولیان مربوطه تاکنــون به این مناطق رفته اند و وضعیــت مدارس را از نزدیک دیده انــد و یا اینکه در اتاق شان نشســته اند و گهگاهی با خودروی مدل بالا در اطراف محــل خدمت می روند و برمی گردند.
زارعی در یادداشت خود عنوان کرده است: البته برای خودمان هم غیرقابل باور بود وقتی که دیدیم و یا شنیدیم که کلاس هایی در اوج سرما در مناطقی مانند روستاهای بشاگرد یا کوهشاه احمدی بدون بخاری هستند و دانش آموزان روی نیمکت های شکسته و یا روی زمین در کپر، کانکس و ساختمان سیمانی سرد مجبور هســتند در بدترین شرایط درس بخوانند و نه از بخاری نفتی و نه بخاری برقی خبری نیست.
مدارسی که آب هم ندارند و یا مشــکل برق دارند و سرویس های بهداشتی مناسبی هم ندارند که تحصیل در چنین مدارسی واقعا دشوار است و شــاید برای برخی ها غیرقابل باور باشد و می طلبد که مسئولان مربوطه به همراه نمایندگان مجلس و استاندار و مسئولانی از وزارت آموزش و پرورش و هیئت دولت بیایند و با خودروهای معمولی بروند و تحصیل در شــرایط سخت را از نزدیک ببینند و برای برون رفت از این بحران انســانی و آموزشی چاره ای بیندیشند.
این سرما در کلاس ها باعث می شــود که دانش آموزان نتوانند درس را بخوبی یادبگیرند و با توجه به وضعیت نامناسب آب در این مناطق که منجر به بروز بیماریهای کلیوی و... می شود، این سرما باعث تشدید شرایط بیماری در این مناطق می شــود.
حتی در مدارس روستایی، معلمان و مدیران مدارس هم از وضعیت مناســبی برخوردار نیستند و حتی میز و صندلی مناسبی برای نشستن معلمان وجود نداشــت و تخته تکیه گاه صندلی را با پارچه بسته بودند تا معلم بتواند بر روی آن بنشیند و تکیه بزند که مشاهده چنین صحنه هایی بسیار دردآور است.
زارعی در پایان یاددشت خود اظهار کرده است: این درحالی است که متولیان مربوطه در استان مدعی هستند که مدارس بدون مشکل هستند و بخاری در تمامی مدارس توزیع شــده که با واقعیت موجود فرســنگ ها فاصلــه دارد و برای اثبات صحت این موضوع می توان بازدیدهایی را با حضور رسانه ها و مسوولان مربوطه و با حضور استاندار و... برگزار کرد تا پی به واقعیت برد و مسئولان سعی نکنند با کتمان واقعیت ها، بی عدالتی و تبعیض در حق دانش آموزان روا شــود و با بیان واقعیت ها، اعتبارات مورد نیاز تجهیز مدارس را جذب نمایند.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.