حجت الاسلام صفر قربانپور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد مبلغ دینی، 200 نفر از حوزه های علمیه استان مرکزی اعزام و مابقی نیز از حوزه علمیه قم معرفی شدند.
وی ادامه داد: با توجه به تقارن ایام فاطمیه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با ایام الله دهه مبارک فجر، مبلغان دینی وظیفه دارند ضمن تشریح و تبیین اهداف و آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی نسبت به معرفی فرهنگ فاطمی (س) و اهل بیتی (ع) اقدام کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: محتوا بخشی به برنامه های دهه مبارک فجر، معرفی آرمان های امام راحل، شهدا و منویات رهبر معظم انقلاب، تشریح جریانات سال 1357 و یادآوری وحدت و یکپارچگی ملت در حمایت از امام راحل مهمترین محورهای سخنان روحانیان در ایام الله دهه مبارک فجر است.
وی اضافه کرد: توصیه و تاکید بر انجام واجبات همچون اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر، ادای خمس و زکات، رعایت شئونات اسلامی در جامعه، تشویق بانوان به رعایت حجاب اسلامی و ترویج سبک زندگی اسلامی از دیگر مضامینی است که مبلغان دینی در ایام الله دهه مبارک فجر و ایام فاطمیه (س) به آنها می پردازند.
حجت الاسلام قربانپور بیان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی به عنوان مسئول 2 کمیته قرآنی و تشکل های مذهبی ستاد دهه مبارک فجر استان مرکزی معرفی شده و همه برنامه های این 2 کمیته نیز بر جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان و همچنین آگاه سازی این قشار از توطئه های دشمنان تدوین شده است.
بیش از پنج هزار طلبه برادر و خواهر در 30 حوزه علمیه در نقاط مختلف استان مرکزی تحصیل می کنند.
همچنین 2 هزار مداح اهل بیت نیز به صورت سازماندهی شده زیر نظر کانون مداحان استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.