به گزارش ایرنا، زهرا محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 12 مددجوی متقاضی دریافت تسهیلات اشتغالزا به بانک عامل معرفی شده و پروندع سایر متقاضیان نیز در دست پیگیری و اجرا است.
وی گفت: پیش بینی می شود در نیمه دوم سال 30 فرصت شغلی در راستای توانمند سازی مددجویان بهزستی شهرستان ایجاد شود.
رییس بهزیستی شهرستان فراهان خاطرنشان کرد:به منظور توانمند سازی مددجویان تحت پوشش این نهاد اولویت کاری با مددجویان توانبخشی، معلولان، زنان سرپرست خانوار و حوزه اجتماعی است.
محمدی تصریح کرد: در هفته دولت امسال نخستین مهد کودک شهری فراهان در فرمهین افتتاح شد که برای این مرکز 80 میلیون ریال توسط بهزیستی شهرستان و 70 میلیون ریال توسط موسس هزینه شده و سه فرصت شغلی نیز داشته است.
رییس بهزیستی شهرستان فراهان، افتتاح مجتمع غیر دولتی خنجین با سه نفر اشتغالزایی در هفته دولت را نیز از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری عنوان کرد.
محمدی خاطرنشان کرد: این مجتمع به منظور برطرف کردن نیازهای مددجویان این نهاد دولتی در بخش غیر دولتی فعالیت می کند تا افراد مجبور نباشند مسیر دشوار خنجین به فراهان را طی کنند.
وی ادامه داد: موافقت اصولی برای ساخت چهار روستا مهد در روستاهای شتریه، سلیم آباد، تبرته و کودزر از توابع فراهان در سال جاری اخذ شده که 20 میلیون ریال اعتبار بلاعوض نیز در راستای تجهیز این مراکز پرداخت شده است.
رییس بهزستی شهرستان فراهان اظهار کرد: مقرر شده است که بهزیستی فراهان با شرط اشتغالزایی مددجویان این شهرستان زمینی را در روستای مجد آباد در راستای احداث یک مرکز کفش دوزی به متقاضی واگذار کند.
محمدی افزود: شهرداری فراهان نیز تعامل مناسبی با مددجویان شهرستان دارد و به همین منظور و در راستای اشتغالزایی افراد از مددجویانی که توانایی انجام فعالیت را دارند در بخش خدماتی استفاده کرده است.
وی گفت: ارئه 2 اتاقک عرضه مواد غذایی توسط شهرداری در راستای اشتغال و حمایت از مددجویان این شهرستان نیز از دیگر خدمات ارائه شده به این قشر است.
رییس بهزستی شهرستان فراهان اظهار کرد: 20 مددجوی این نهاد حمایتی برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی در سال قبل به بانک های عامل معرفی شدند که تمامی این افراد مبلغ مورد نظر را دریافت کردند.
محمدی ادامه داد: با توجه به این امر که اغلب مردم شهرستان در حیطه کشاورزی و دامداری فعالیت می کنند هدایتگری تسهیلات اشتغالزا در این خطه بیشتردر همین زمینه و به روستاییان بوده است.
وی تصریح کرد: بیمه خویش فرمایی که اغلب در حوزه توانبخشی و پیشگیری مددجویان تحت حمایت این نهاد دولتی پرداخت شده نیز از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته بوده که این روند در سال جاری نیز در حال پیگیری و اجرا است.
محمدی خاطر نشان کرد: با توجه به بافت روستایی و کشاورزی شهرستان فراهان، تمایل نداشتن افراد برای کسب و آموزش مهارت فنی و حرفه ای جدید و نبود همکاری بانوان تحت حمایت بهزیستی فراهان در مسائل مربوطه از جمله مشکلات این بخش است.
700 خانوار تحت پوشش حمایت های بهزیستی شهرستان فراهان قرار دارد.
فراهان از توابع استان مرکزی است که دارای 2 بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین به مرکزیت شهر خنجین با 28 هزار و 994 نفر جمعیت است و یش از 200 روستای کوچک و بزرگ دارد.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.