به گزارش ایرنا، مشاور رئیس سازمان و مسئول محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در این خصوص گفت: این برنامه کارگاه آموزشی برای کشاورزان و دوستداران زنجیره تولید تا مصرف ارکانیک مواد غذایی بود که آخرین دستاوردهای علمی در این زمینه ارائه شد.
اکبر بنی جمالی، هدف از برگزاری این همایش را فرهنگ سازی و زمینه سازی برای تولید محصولات ارگانیک مواد غذایی عنوان کرد و افزود: این مهم یکی از اهداف سازمان جهاد کشاورزی است که باید با تعامل با سایر دستگاه ها این مهم تحقق یابد.
وی تصریح کرد: در این همایش تعداد زیادی از کشاورزان ارگانیک کار سراسر کشور، کشاورزان و علاقه مندان حرکت به سمت تولید محصولات ارگانیک، اساتید دانشگاه و مسئولان انجمن ارگانیک کشور و استان حضور داشتند.
بنی جمالی ادامه داد: این همایش علاوه بر جنبه علمی، نوعی جذابیت و علاقه را در بین مردم ایجاد کرده که امید است با اقداماتی مشابه این امر گامی مهم و اساسی در راستای سلامت جامعه برداشته شود.
مشاور رئیس سازمان و مسئول محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: محصول ارگانیک تولیدی است که به صورت مطلق هیچ گونه کود و سموم با منشاء شیمیایی در آن استفاده نمی شود.
بنی جمالی خاطر نشان کرد: کشاورزان به دنبال تولیداتی هستند که بازارهای هدف را به سمت خود جلب کنند و تولید با کیفیت و برگرفته از علم روز دنیا می تواند در این راستا به آنها را کمک کند.
در این همایش نیز از تولیدکنندگان و پیشکسوتان محصولات ارگانیک کشور تقدیر به عمل آمد.
در حال حاضر در استان مرکزی 114 هکتار انار ارگانیک و 350 هکتار پسته ارگانیک تولید می شود و 250 هکتار نیز در حال گذار است.
7114/6013 خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.