حجت الاسلام سیدعلی حسینی پور روز دوشنبه در نشست پدافند غیرعامل خمین افزود: این افراد فداکارانه در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در حال خدمت به مردم هستند.
وی اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در کشور سبب نگرانی شده است و در این شرایط مدیریت روانی جامعه ضروری است.
امام جمعه خمین اسلام را مکتب پیشگیری دانست و ادامه داد: توصیه های اسلام برای رعایت بهداشت فردی به منظور حفظ سلامت افراد جامعه است.

وی تصریح کرد: ماسک و مواد ضد عفونی در کشور به اندازه کافی تولید می شود اما احتکار در شرایط نیاز مردم پذیرفتنی نیست و مدیریت و نظارت بر توزیع این اقلام باید شدت گیرد.
فرماندار خمین  نیز در این نشست گفت: نمی توان از حضور مردم در جامعه جلوگیری کرد و مدیریت این حضور بدون استرس و با رعایت کامل بهداشت فردی راهکار مقابله با شیوع کرونا است.
احمد طهرانی اظهار داشت: کرونا سبب آسیب به بخش خصوصی و اصناف ور روزهای پایانی سال شده است.
وی ادامه داد: اقدامات مقابله با شیوع بیماری کرونا در خمین مستمر انجام و مصوبات جلسات پدافند غیرعامل به طول کامل در سطح شهرستان اجرا شود.
فرماندار خمین گفت: کارگاه های قالی بافی و خیاطی فعال در شهرستان باید به ویژه در مناطق روستایی ضدعفونی، تب سنجی افراد مشغول به کار در این مراکز انجام شود.
طهرانی تاکید کرد: بازرسی از نانوایی های شهر و روستا به عمل آید و یک نفر به عنوان مسئول دریافت پول و توزیع نان در نانوایی ها مشخص شود.
وی با اشاره به اینکه تعطیلی  آرایشگاه های زنانه سبب فعالیت این صنف به شکل زیرزمینی می شود، افزود: به منظور نظارت بر رعایت بهداشت در آرایشگاه های زنانه از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد و داوطلبان جمعیت هلال احمر در این اماکن استفاده شود.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین نیز در این نشست با اشاره به‌اینکه تنها مرکز بستری این شهرستان مجهز شده ، گفت: بخش داخلی و جراحی بیمارستان امام خمینی(ره) به منظور بستری بیماران مبتلا به کرونا مشخص شده است.
دکتر مجتبی دیده دار گفت: خدمات رسانی به بیماران کرونا و سایر بیماران در مرکز بستری خمین به خوبی انجام می شود .
وی با بیان اینکه بیمارستان خمین با لباس مخصوص برای پرستاران و پزشکان  در مواجهه با بیمار مبتلا با کرونا با مشکل مواجه است، افزود: ۲ کارگاه خیاطی در این شهرستان برای دوخت لباس اعلام آمادگی کردند  و ۲ واحد تولیدی نیز داوطلب تولید ماسک شدند.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار داشت: حضور مردم این شهرستان در خیابان‌ها نسبت به قبل کاهش پیدا کرده و این همکاری شهروندان در کنترل شیوع کرونا تاثیرگذار است.
ویروس کرونا که با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر را مبتلا و جان بیش از ۲ هزار نفر را گرفته است.
ویروس کرونا از چین به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده است، ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده است.
براساس اعلام رسمی تاکنون ۶۷ نفر در استان مرکزی به کرونا ویروس مبتلا شده اند و هفت نفر نیز جان باخته اند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.