میز خدمت الکترونیکی در راستای تحقق حقوق شهروندی به عنوان یکی از وعده ها و برنامه های رئیس جمهوری بود که از دوم تیرماه امسال دراستانداری مازندران مستقر شد.
به گزارش ایرنا ،‌محمد اسلامی عصر چهارشنبه در نشست مشترک شورای اداری شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت در چالوس افزود : حدود 35 نوع خدمت درقالب 12 محور از طریق میزخدمت با هدف تسهیل خدمات رسانی به مردم و پاسخگویی به ارباب رجوع و نیز جلوگیری از فساد اداری ارائه می شود.
وی افزود : طبق دستور رئیس جمهوری میز خدمت باید در تمامی دستگاه های دولتی تشکیل شود ، منتهی برخی از مسئولان دستگاههای اجرایی در این حوزه به صورت نمایشی میزخدمت را تشکیل داده اند که برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد .
استاندارمازندران گفت: فرمانداران در شهرستان ها نیز باید نسبت به راه اندازی میز خدمت الکترونیکی در ادارات شهرستانی اقدام کنند.
وی ، واگرایی را به عنوان اثرگذارترین عامل آسیب دیدگی به استان مازندران در دوره های گذشته دانست و افزود : امروز برای دستیابی به توسعه پایدار و رسیدن به یک هدف مشترک سعی شده تا از ایده ها و دیدگاههای همه اندیشمندان ،‌صاحب نظران و نخبگان استفاده شود.
اسلامی افزود : علاوه برآن گام های موثری برای حل مشکلات فوری وکاهش دغدغه های مردم در این استان برداشته شد و مساله مهم تر آنکه عواملی که در تحرک اقتصادی این استان نقش اساسی دارند ، شناسایی شده اند
وی با اشاره به بعد مسافت غرب مازندران تا مرکز استان و نیز مشکلات آمد و شد مردم برای دریافت خدمات اداری گفت : مردم نباید برای انجام کارهای اداری به مرکز استان عزیمت کنند و هم اکنون به تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی تفویض اختیار شده است .
استاندار مازندران برای حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در مازندران، خواستار همکاری رسانه ها و نیز سرمایه گذاران بخش خصوصی شد و گفت که دولت نیز علاوه برارائه تسهیلات قابل توجه به طرح های خوب ، بسترهای لازم را برای کارآفرینی فراهم کرده است .
اسلامی افزود : به عنوان نمونه سال گذشته دستکم 11 هزار نفر از طریق همین طرح های اشتغالزایی دولت در این استان مشغول به کار شدند و امسال هم طبق برنامه ریزی های انجام گرفته با نام نویسی شماری از افراد در سامانه کارا زمینه اشتغال برای هشت هزار نفر فراهم می شود.
وی اظهارداشت : براساس گزارش مرکز آمار ایران ، نرخ بیکاری در مازندران سال گذشته حدود 11 و شش دهم درصد بود اما امسال این نرخ به 9 و شش دهم درصد رسیده است و نکته دیگر آن که همه مسئولان باید به نوعی نظارت کنند تا تسهیلاتی که در قالب اجرای طرح های صنعتی پرداخت می شود ، نباید منحرف شود.
وی ابراز امیدواری کرد که با رایزنی های به عمل آمده بتوان در آینده نزدیک بخشی از معضل ترافیک در مسیر جاده چالوس - کرج را حل کرد .
1899/7078 /1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.