علی نبیان روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مازندران افزود : برنامه های استاندار مازندران خواست رئیس جمهور کشوراست که همه مدیران و دستگاه های دولتی باید برای دستیابی به هدف دولت به آن جامه عمل بپوشانند.
وی ادامه داد: هدف دولت نیز از این مهم ارائه خدمات و اقدامات ارزشمندی که هم در شان مردم استان مازندران و همچنین مهمانان به عنوان استان گردشگر پذیر است .
نبیان با بیان اینکه مازندران متعلق به همه مردم کشور است، افزود : نباید عملکرد و اقدام مدیران در جهت فقط منافع مردم استان یا منطقه خاص باشد زیرا نگاه ملی و یکپارچه هدف دولت است .
نبیان تاکید کرد: میزبانی از 17 میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز 97 عددی کوچکی نیست و برای ارائه خدمات ارزشمند به همه مسافران نمی توان به امکانات و بضاعت استان قناعت کرد و مسئولان کشور نیز باید نگاه ملی به مازندران داشته باشند.
**توسعه گردشگری با استفاده از تمامی ظرفیت مازندران
مدیرکل جدید میراث فرهنگی مازندران در مراسم معارفه خود گفت: تا کنون اقدامات خوبی در استان در حوزه گردشگری انجام شده اما برای رسیدن به نقطه مطلوب باید از تمامی ظرفیت های استان بهره برد.
سیف الله فرزانه افزود: در این مسیر همه دستگاه ها باید به مدد میراث فرهنگی بیایند و میراث فرهنگی به تنهایی قدرت حرکت در مسیر توسعه را ندارد.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر در بسیاری از بخش ها مانند گردشگری دریایی در نقطه صفر ایستاده ایم، گفت: بخش عظیمی از ظرفیت گردشگری استان در حال حاضر دست نخورده باقی مانده یا در حال فرسودگی است.
فرزانه با اعلام اینکه در حال حاضر 90 درصد از منابع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به مسائل جاری و دستمزد کارکنان اختصاص می یابد، افزود: نخستین قدم تغییر این روند و معکوس کردن آن است.
**باید نگاه نقد پذیری را در استان پرورش داد
دلاور بزرگ نیا مدیر کل سابق میراث فرهنگی مازندران نیز در این مراسم با اشاره به فقدان فضای نقادی و نقد پذیری در چند دهه اخیر، گفت: باید این نگاه تقویت شود و مدیران نیز آن را بپذیرند و از آن بیمناک نباشند.
وی که اکنون مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران است ، تاکید کرد: ایجاد فضای نقادی و بهره مند از انتقادهای کارشناسانه ، زمینه اصلی پویایی ساختار اداری و همچنین یک جامعه است که هر مدیری باید آن را بپذیرد .
بزرگ نیا گفت : خوشبختانه طی چند سال اخیر نگاه مطلوبی در سطح کلان استان مازندران حاکم است که گردشگری را محور توسعه استان قرار داده و همکاری خوبی نیز میان دستگاه ها ایجاد کرده است.
مراسم امروز که با حضور معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی همراه بود از دلاور بزرگ نیا مدیرکل سابق میراث فرهنگی مازندران تقدیر شد و سیف الله فرزانه به عنوان مدیرکل جدید معارفه شد.
سیف الله فرزانه که پیش از این در دولت نهم و دهم این سمت را در دست داشت، اردیبهشت ماه سال جاری با حکم علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور مجددا در این سمت برگزیده شد.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.