به گزارش خبرنگار ایرنا،هر چند طرح ساماندهی و پروانه دارکردن واحدهای اقامتی در استان مازندران از چند سال گذشته عملیاتی شده است اما همچنان شمار زیادی از خانه های ویلایی و مراکز اقامتی بدون مجوز در استان فعالیت دارند که با توجه به تعدادبالای حضور مسافران و گردشگران نوروزی و تابستانی حذف یکباره این واحدها امکانپذیر نخواهد بود.
محمد اسلامی روز یکشنبه در حاشیه رزمایش مشترک نوروزی مازندران به خبرنگاران افزود: هر چند ادارات انتظامی ، امنیتی ، ترافیکی ، امداد و نجات ، بهداشت و درمان و خدمات عمومی استان آماده ارائه خدمات کیفی به مسافران و گردشگران است، اما توقع داریم تا مسافران نیز ضوابط و قواعد را رعایت کنند.
وی اضافه کرد: مردم باید در کمال آرامش و آسایش تعطیلات نوروزی را در مازندران بگذرانند و صد البته مازندرانی ها که میزبانان خوبی برای مسافران هستند نیز توقع دارند ، ضوابط و مقررات در همه مسایل به ویژه زیست محیطی رعایت شود.
استاندار مازندران با بیان اینکه عمده عرصه های مازندران طبیعی و ملی است، گفت: شهرداری ها و فرمانداری های استان تمامی نیازهای مسافران و گردشگران در مناطق تفریحی و گردشگری به ویژه در مناطق ساحلی و جنگلی را مهیا کرده اند و انتظار داریم مسافران نیز به مقولات زیست محیطی اهتمام کنند.
وی تولید و جمع آوری اصولی زباله و پسماندها را مورد توجه مسافران و گردشگران قرار داد و بیان داشت: یقین داشته باشید که مازندران متعلق به همه ملت ایران است و مردم این استان نیز با افتخار میزبانان خوبی برای شما هستند، پس همه در مراقبت از عرصه های طبیعی ملی این خطه از شمال کشور کوشا باشیم.
** استقراربیش از 600 خودرو یگان های امداد و نجات نوروزی در جاده های مازندران
به گزارش خبرنگار ایرنا مانور اعزام و استقرار خودروهای امداد و نجات با حضور استاندار و اعضای ستاد خدمات سفر صبح روز شنبه در محل نیروی انتظامی مازندران برگزار شد.
در این رزمایش 650 دستگاه خودرو از یگان های خودرویی پلیس ، هلال احمر و اورژانس مازندران با هدف ایجاد آرامش و امنیت مسافران و گردشگران نوروزی در ایستگاه تعیین شده از مسیرهای اصلی و فرعی استان مستقر شدند.
آمار ستاد خدمات سفر مازندران نشان می دهد که این استان در تعطیلات نوروز سال 96 میزبان بیش از 12 میلیون نفر شب مسافر و گردشگر بود.
بر اساس آمار رسمی حدود 90 هزار ویلا و خانه های اجاره ای غیرمجاز اقامتی در مازندران شناسایی شده است که باید برای گرفتن پروانه و مجوز اقدام کنند.
بر اساس اعلام میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران، 122 منطقه نمونه گردشگری به ظرفیت بیش از 45 هزار نفر شب ، 76هزار و 640 اقامتگاه استیجاری ویلایی ، آپارتمان و سوئیت به ظرفیت بیش از 500 هزارنفرشب در استان وجود دارد.
بنابر این گزارش امسال 15 هزار و 341 تخت به ظرفیت اقامتی استان مازندران افزوده شده که با احتساب آن هم اینک شمار تخت های اقامتی این استان با رشد 37 درصدی نسبت به سال گذشته به 55 هزار و 894 تخت افزایش یافته است.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.