مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت:مرگ و میر ناشی از حوادث کار در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 89 درصد افزایش یافت.

به گزارش  ایلنا از ساری ، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان ،دکتر عباسی با بیان اینکه از این تعداد 30 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند افزود : در چهار ماهه سال جاری 33 مرد بر اثر حوادث کار در استان جان باخته‌اند.

وی تصریح کرد : بر اساس آمارهای موجود سقوط از بلندی با 17 مورد فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می دهد، همچنین  برق گرفتگی  و اصابت جسم سخت هر کدام با 7 فوتی و سایر با 3 در رتبه های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود :در چهار ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با 11 مورد در خرداد ماه و کمترین آن با 6 مورد در تیر ماه ثبت شده‌ است .

این مقام اجرایی استان تصریح کرد : طی این مدت  شهرستان‌های بابل  با 7 فوتی ، آمل و ساری هر کدام با  3 فوتی بیشترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند که در مقابل آن شهرستان‌های رامسر ، فریدونکنار و نور گزارشی از مرگ بر اثر حادثه کار گزارش نشده است.

عضو شورای قضایی استان با اشاره به اینکه تعداد 31 نفر از فوت شدگان ایرانی و ما بقی دارای ملیت غیر ایرانی هستند گفت :سنین 31 تا 40 سال با 14 مورد بیشترین و سنین کمتر از 20 سال با 1 مورد کمترین موارد را به خود اختصاص دادند.

رشد 7 درصدی مصدومین حوادث کار

مدیر کل پزشکی قانونی استان در خصوص مصدومین چهار ماهه حوادث کار گفت : تعداد 287 (274 نفر مرد و 13 نفر زن) نفر در این چهار ماهه به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش داشت.

لازم به ذکر است مطابق تعاریف سازمان پزشکی قانونی ، مصدومیت ناشی از حادثه کار به آثار ناشی از صدمات فیزیکی ، شیمیایی ، مکانیکی و روانی به دنبال کار گفته می شود و لزوما نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نیست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.