به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اصغر میرزایی روز دوشنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر جویبار افزود : این برنامه در چارچوب اهداف تعیین شده در برنامه ششم برای مقابله با اعتیاد تدوین شده و اجرا خواهد شد.
در برنامه ششم توسعه کشور کاهش 25 درصدی اعتیاد و افزایش 10 درصد مانایی ترک اعتیاد هدفگذاری شده است .
میرزایی گفت که آموزش ضد اعتیاد با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان برای 200 هزار تن از دانش آموز و والدین آنان برنامه ریزی می شود.
وی افزود : در این برنامه تلاش می شود تا دانش آموزان به مهارت ' نه ' گفتن به عنوان مهم ترین گام در مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر مجهز شوند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از اعتیاد به عنوان مهم ترین آسیب اجتماعی یاد کرد و گفت : یکی از سیاست های شورا در استان این است که فرد معتاد را از اعتیاد به مواد صنعتی به سمت مواد سنتی بکشاند.
میرزایی حمایت از بهبود یافتگان اعتیاد و ارائه آموزش فنی و حرفه ای به آنان برای شغل یابی را هم از دیگر برنامه های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران برشمرد.
وی گفت که برای اشتعال زایی بهبود یافتگان بین 10 تا 15 میلیون تومان تسهیلات تعلق خواهد گرفت .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران به پاکسازی مناطق آلوده استان مازندران در چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت که در این مدت 33 محله آلوده استان که پاتوق معتادان برای خرید و فروش مواد مخدر بوده پاکسازی و گام بزرگی در مقابله با پدیده اعتیاد برداشته شد.
وی اضافه کرد : هم اکنون با اقدامات انجام شده دیگر اثری از این مناطق آلوده در مازندران وجود ندارد.
** جویبار ، شهرستان پاک از اعتیاد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از جویبار به عنوان یکی از شهرستان های پاک استان از لحاظ آلودگی به مواد مخدر یاد و بر ضرورت حفظ وضعیت موجود تاکید کرد .
میرزایی گفت : همه باید مراقب باشیم تا آلودگی به این شهرستان ورود نکند و یکی از اقدامات لازم در این زمینه ، مقابله جدی با اعتیاد و خرده فروشی است .
فرمانده انتظامی جویبار هم در این جلسه گفت که در 2 ماه نخست امسال حدود 15 کیلو گرم انواع مواد مخدر در این شهرستن کشف شد و 67 نفر اعم از معتاد ، خرده فروش و قاچاقچی شناسائی و دستگیر شدند.
سرهنگ اکبر درویشی از انهدام سه باند قاچاق مواد مخدر در این شهرستان در سال جاری خبر داد.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.