به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام حامد رنجبر روز شنبه در آئین بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام راحل(ره) در مسجد جامع نوشهر افرود : امام خمینی (ره) فقیهی دوراندیش و عارفی الهی بود که در تمامی مراحل زندگی و انقلاب اسلامی با قدرت، شکست ناپذیر و نفوذ ناپذیر بود و آن را به جامعه اسلامی هدیه داد.
وی تصریح کرد : این قدرت و عزت خاص که موجب ایجاد حاکمیت اسلام ناب محمدی (ص) در ایران و بیداری جهان اسلام و آزادگان دنیا شد برگرفته از مناجات های شبانه، توکل، معرفت، اخلاص و اتصال به منبع نورانیت الهی بود.
وی خاطر نشان کرد : در دروان دفاع مقدس و امروز در دفاع از حرم، شرایط لازم و محاسبات نظامی جوابگو نبود ولی به دلیل ارتباط معنوی قوی رزمندگان موفقیت های چشمگیری نصیب ما می شد.
استاد حوزه علمیه قم افزود : امروز نیز در برابر توطئه های مختلف دشمنان در ابعاد اقتصادی، نظامی و فرهنگی باید از این قدرت و عزت الهی که امام راحل(ره) آن را به مانشان استفاده کنیم.
وی با اشاره به پیش بینی امام خمینی(ره) که اسلام سنگرهای کلیدی دنیا را فتح خواهد کرد ، گفت : با اتصال به قدرت الهی انقلاب اسلامی به روند حرکت خود ادامه می دهد و در این راه زنگ خطر را برای شیاطین به صدا در آورده است.
رنجبر تاکید کرد : باید در هر لحظه اتصال معنوی را حفظ و ثابت قدم بود در غیر این صورت دنیا ما را می فریبد و دشمن نیز را نفوذ پیدا خواهد کرد.
او با اشاره به نقش و تاثیر گذاری جهانی شخصیت امام خمینی(ره) خواستار تدریس شخصیت ایشان به عنوان رشته امام خمینی(ره) شناسی در دانشگاهها شد.
حضرت امام خمینی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در 14 خرداد سال 1368 به ملکوت اعلی پیوست.
خبرنگار : سیدمحمد اکبرموسوی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.