رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر چهارشنبه شب در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : در پی تماس یکی از شهروندان منطقه شمع ساحل مبنی بر وجود چند حلقه مار سمی در منزل مسکونی نیروهای آتش نشانی و حفاظت محیط زیست به منطقه اعزام شدند.
کامبیز محسن سلطانی افزود : طبق گزارش مامور محیط بانی که برای زنده گیری این مارها به منزل این شهروند اعزام شده بود، این مارها در داخل ، زیر و بالای بخاری یکی از اتاق های منزل این شهروند به سر می بردند.
وی گفت : این مار جزو مارهای سمی غیر بومی است و بیشتر در استان هایی مانند کرمانشاه ، آذربایجان و اردبیل زیست می کنند و احتمال دارد به شیوه قاچاقی یا از سوی افراد دوره گرد وارد این استان شده باشد.
به گفته وی ، این مارها از نوع بسیار سمی و خطرناک هستند و از اینکه تاکنون به ساکنان این منزل آسیب نرسانده بودند به دلیل بوده که در خواب زمستانی به سر می برند .
محسن سلطانی اظهار داشت : با تحقیقاتی که روی این مارها انجام گرفته است این گونه از خزندگان برای حرکت از طبیعت و گرما انرژی دریافت می کنند و غذای آن ها غالبا گونه هایی نظیر قورباغه ، مارمولک ، موش و پرندگان کوچک است .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت : این مارها هرکدام یک متر و 28 سانتی متر تا یک متر و 48 سانتی متر طول دارند که درمیان آن ها یکی نر ، دیگری ماده و یکی هم بچه مار دیده می شود.
محسن سلطانی افزود : اکنون این مارها در ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی نوشهر نگهداری می شوند و از آنجایی که سم آن ها نیز خاصیت دارویی دارد طبق هماهنگی های به عمل آمده قرار شد فردا به موسسه رازی استان البرز انتقال داده شوند.
خبرنگار : مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078 /1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.