به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید علی قاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : 2 هزار و 500 مربی پیش دبستانی و خرید خدمت مازندران مشمول قانون استخدام سال گذشته مجلس شورای اسلامی شدند.
وی پیش شرط اجرای این قانون را ' اعلام نیاز ' از سوی ادارات آموزش و پرورش اعلام کرد و ادامه داد : با لحاظ کردن این پیش شرط ، 360 نیرو پارسال در مازندران جذب و حق التدریسی شدند .
بر اساس قانون مصوب سال گذشته مجلس شورای اسلامی جذب و حق التدریسی کردن مربیان پیش دبستانی و خرید خدمت قبل از سال 1391 در صورت نیاز آموزش و پرورش ، مجاز است .
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت : با توجه به جذب و ورود یکهزار نیروی مراکز تربیت معلم در بدنه آموزش و پرورش مازندران از سال گذشته تاکنون ، کمبودی از نظر نیروی انسانی در این ساختار وجود ندارد .
وی افزود : تا قبل از سال 92 در مازندران 107 هزار ساعت مازاد نیروی آموزشی وجود داشت که هم اکنون به کمتر از 30 هزار ساعت رسیده است .
قاسمی از وجود نیروهای مازاد به عنوان یکی از چالش های موجود در آموزش و پرورش مازندران یاد کرد و اظهار داشت : افرادی توسط انجمن اولیا و یا نهادهای غیردولتی در مدارس با عنوان مربی پیش دبستانی و خرید خدمت بخ کار گرفته شدند که غیر قانونی و خارج از ضوابط استخدامی بود و اکنون برای این نیروها توقع ایجاد شده است که تغییر وضعیت بدهند و گاهی هم تجمع برپا می کنند .
وی افزود : یکی دیگر از چالش های آموزش و پرورش مازندران ، مشخص نبودن وضعیت اداری یکهزار و 27 نیروی استخدامی از سال 84 است .
او ادامه داد : با تلاش های صورت گرفته تاکنون 80 درصد این مشکلات شامل بیمه و سوابق سنوات کار برطرف شده است و رفع بقیه مشکلات هم در حال پیگیری است .
** انسداد راه بیسوادی
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران انسداد راه بیسوادی را یکی از دغدغه ها و تلاش های جدی آموزش و پرورش مازندران در دولت یازدهم برشمرد و گفت : برای این منطور حتی در صورت نبود اعتبار ، منابع مالی لازم از بخش های دیگر تامین می شود .
وی خواستار همکاری مردم برای معرفی افراد بیسواد گروه هدف 10 تا 49 ساله شد و افزود : آموزش و پرورش مازندران آمادگی کامل برای پوشش این افراد لازم التعلیم را دارد .
براساس نتایج آخرین سرشماری که در سال 1390 انجام شد تعداد بی سوادان مازندران 76 هزار و 503 نفر بود .
به گفته قاسمی امسال 9 هزار و 930 نفر از بی سوادان استان زیر پوشش کلاس های سوادآموزی قرار گرفتند .
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه براساس برآوردها هزینه تحصیل هر دانش آموز در یکسال تحصیلی بیشتر از 30 میلیون ریال است ، گفت : این درحالیست که سال تحصیلی گذشته 10 میلیارد ریال سرانه دانش آموزی به مازندران اختصاص یافت .
وی افزود : با تخصیص این میزان اعتبار ، بخشی از مشکلات و بدهی های مدارس بابت خدمات آب ، برق و گاز پرداخت شد .
** ممنوعیت فعالیت سیاسی و انتخاباتی در مدارس
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به درپیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ، گفت که به تمامی کارکنان مدارس و ادارات آموزش و پرورش حفظ بی طرفی و ورود پیدا نکردن به فضای تبلیغات در انتخابات ، گوشزد شده است .
وی افزود : وظیفه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است و نباید فضای مدارس به سمت و سوی تبلیغات له یا علیه نامزدهای انتخاباتی برود و باید این فضا بری از این مسائل باشد .
مازندران 520 هزار دانش آموز دارد که در بیشتر از چهار هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.