افتتاح طرح های کشاورزی مازندران به طور همزمان در گلخانه فوق مدرن هیدروپونیک گل آنتوریوم در شهرستان آمل افتتاح شد و به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران برای  ۴۵۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.

عزیزالله شهیدی فر با بیان این که طرح‌های بخش‌های مختلف کشاورزی مازندران شامل ۹ طرح در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و هفت طرح در حوزه شیلات و مابقی در بخش های دام و طیور، زراعی و باغی و آب و خاک است، بیان داشت: گلخانه هیدروپونیک ، پرورش گل و گیاهان زینتی و لیموترش، پرورش مرغ مادر، گاو شیری و گوسفند داشتی، بلدرچین، مرغ گوشتی، پرواربندی بره و گوساله، پرورش ماهی قزل‌آلا نیمه متراکم، تولید ماهی گرمابی، سورتینگ مرکبات، سکوی جمع‌آوری شیر، تجهیز و نوسازی شالیزارها، احداث و لایروبی آببندان، شن‌ریزی جاده بین مزارع، اجرای سامانه آبیاری کم‌فشار و تحت فشار، احداث کانال و انتقال آب، برق رسانی و تجهیز چاه و ایستگاه پمپاژ آب و احداث سردهنه از طرح های آماده افتتاح بخش کشاورزری مازندران است.

همچنین در این مراسم هفت طرح لایروبی و مرمت آببندان، آبیاری بارانی و کم‌فشار، احداث گلخانه سبزی و صیفی، احداث گلخانه گل و گیاهان زینتی، گلخانه هیدروپونیک نیز از پروژه‌های است که عملیات اجرایی آن آغاز شد.

بازدید از پایانه صادراتی محصولات کشاورزی مازندران در جویبار و شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران و شرکت در شورای اداری استان از برنامه های دیگر واعظی رییس دفتر رییس جمهوری است.

مازندران ۴۶۰هزار هکتار زمین های زراعی و باغی دارد وسالانه بیش از هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.