مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آیین آغاز عملیات اجرایی این پردیس که با حضور نماینده ، فرماندار، شهردار و شورای اسلامی شهر نور برگزار شد، گفت: ایجاد پردیس سینمایی امید در شهرستان نور با توجه به توسعه چند سال اخیر در این منطقه به ارتقای ظرفیت های  بخش گردشگری کمک می کند.

عباس زارع افزود: بر اساس توافق صورت گرفته با شهرداری نور ، نخستین پردیس سینمایی امید مازندران و بیستمین پردیس سینمایی کشور در شهرستان نور تا تابستان سال آینده باید به بهره برداری می رسد.

وی گفت: برای احداث این پردیس ۷۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان سینمایی کشور و ۵۰۰ میلیون تومان نیز توسط سازمان شهرداری های وزارت کشور از محل اعتبارات ملی به عنوان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

پردیس سینمای امید نور با زیربنای بیش از ۶۰۰ متر مربع در سه سالن با ظرفیت هر کدام حداقل یکصد نفر در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع احداث می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور نیز در این آئین گفت: بر اساس برآورد اولیه برای ساخت و تجهیز نخستین پردیس سینمایی مازندران که شامل تاسیسات ، سالن ، پرده و مجهزترین دستگاه‌های دیجیتال روز با منبع نور لیزری، سیستم صوتی «دالبی»، صندلی‌ های از نوع وی‌آی‌ پی، سالن سینمای ویژه کودکان بیش از  ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

داود فلاح گفت: اجرای عملیات و تامین زمین نخستین پردیس سینمایی مازندران در بلوار ساحلی امام علی (ع) شهر نور توسط شهرداری نور انجام می شود و این درحالی است که نقشه و طراحی سازه پروژه پردیس سینمایی نیز از سوی سازمان سینمایی وزارت ارشاد تهیه شده است.

وی با بیان اینکه این مجتمع قابلیت ارتقای به ۵ سالن را  دارد،  گفت: در حال حاضر این مجتمع با ۳ سالن آماده بهره برداری می شود و بر اساس نقشه ان سرمایه گذار  بخش خصوصی این پردیس سینمایی می تواند دو سالن دیگر در این مکان احداث کند.

مازندران با وجود داشتن ۲۲ شهرستان و ۵۸ شهر ۱۷ سالن سینما با حدود ۵ هزار و ۷۰۰ صندلی دارد.

شهرستان گردشگرپذیر نور با جمعیت بالای ۱۲۰ هزار نفر سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.