به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد نظری چهارشنبه شب در نشست بررسی مشکلات و مسائل فریدونکنار افزود : تکمیل کمربندی فریدونکنار اکنون چندین سال است که بر زمین مانده و بزرگ ترین مشکل این طرح کمبود اعتبار پیمانکار است .
وی ادامه داد : در برنامه سال 98 دولت و وزارت راه و شهرسازی ظرفیتی ایجاد شده که بانک ها به پیمانکاران وام بدهند و دولت این وام ها را طبق مطالبات تصفیه خواهد کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران پیشنهاد کرد که چند بانک از شهرستان فریدونکنار متولی این کار شوند و در مجموع و به صورت مشترک تسهیلات مورد نیاز پیمانکار طرح را تامین کنند.
نظری گفت : اگر از ظرفیت شهرستانی استفاده شود و با تسهیلات بانک ها کسری بودجه برای تکمیل کمربندی فریدونکنار برطرف شود ، تا 6 ماه آینده این کمربندی به بهربرداری خواهد رسید و طلسم چندین ساله آن شکسته خواهد شد .
وی به دیگر طرح های نیمه کاره استان نیز اشاره کرد و افزود : در حال حاضر با توجه به شرایط مالی دولت و کشور ، باید از ظرفیت بانک ها استفاده کنیم تا بتوانیم پروژه های نیمه کاره را در سطح استان تکمیل کنیم.
** پروژه های نیمه تمام در فریدونکنار فرسایشی شده است
نماینده مردم شهرستان فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی هم با اظهار این که پروژه ها در فریدونکنار فرسایشی شده است ، گفت : متاسفانه کمربندی فریدونکنار 18 سال از شروع آن گذشته است ولی به هیچ نتیجه ای نرسیده است.
ولی الله نانواکناری افزود : وعده های توسعه ای و عمرانی در این شهرستان نه تنها به انجام نمی رسد بلکه نیمه کاره بودن آن به بار اضافه بر روی زندگی مردم تبدیل شده است.
شهرستان ساحلی فریدونکنار در مازندران بیش از 70هزار نفر جمعیت دارد و به واسطه میزانی حدود پنج میلیون نفر شب اقامت مسافر در سال و همچنین وجود بندر ترانزیتی یکی از شهرستان های کوچک اما پر تردد استان است.
طرح احداث کمربندی جنوبی فریدونکنار به طول هفت کیلومتر در سال 1380 کلنگ زنی شد تا حجم ترافیک درون شهری را کاهش داده و تردد در کریدور شرق به غرب مازندران را تسهیل کند، هنوز با گذشت این همه سال به بهره برداری نرسیده است.
9919/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.