حاتم شاکرمی روز چهارشنبه در نشست تشکل های کارگری و کارفرمایی استان اظهار داشت: جامعه کارگری همراه خوبی برای نظام بوده و برای به ثمر رساندن انقلاب اسلامی تلاش‌های فراوانی کرده است.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب این قشر در جبهه های جنگ نیز سنگر تولید را حفظ کرد و در کنار دیگر رزمندگان در خط مقدم حضور داشت و امروز نیز کارگران سرافراز کارنامه روشنی دارند و در صف مقدم دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارند.

وی ادامه داد: تهاجم دشمن علیه کشور همواره وجود دارد که اکنون روش آن تغییر کرده، به سمت اقتصاد سوق داده شده و فشار اقتصادی بیش از هرچیزی بر روزمره مردم از جمله قشرکارگر وارد شده است.

شاکرمی بیان کرد: کارگران و کارفرمایان به عنوان افسران جبهه اقتصاد مقاومتی با تلاش، اتحاد و وحدت خود می‌توانند مشکلات اقتصادی را برطرف کنند.

وی گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات مازاد بر سهم استان، به بانک‌های لرستان ابلاغ شده که ۵۰ میلیارد تومان آن مربوط به واحدهای سیلزده می باشد.

معاون وزیر کار ادامه داد: بخش کشاورزی کشور مبتنی بر کشاورزی رودخانه ای است که امیدواریم با آموزش های لازم و برنامه راهبردی اساسی لرستان را از کشاورزی رودخانه‌ای نجات دهیم.

شاکرمی با اشاره به اینکه ۳۱۰ تشکل کارگری و کارفرمایی فعال در لرستان وجود دارد ادامه داد: تشکل‌ها کارگری در این استان  رشد خوبی داشته و باتوجه به اینکه ۲درصد نسبت به میانگین کشوری عقب است اما نسبت به سال‌های گذشته شاهد افزایش عملکرد در این حوزه هستیم.

وی اضافه کرد: قرارداد موقت کارگری اجتناب ناپذیر است و در دنیا کار به سمت این موضوع پیش می‌رود اما قراردادهای کار، حذف شدنی نیست و باید آن را مدیریت کرد.

وی گفت: با تلاش زیاد امروز سامانه جامع روابط کار آماده خدمات غیرحضوری می باشد که در روزهای آینده به بهره برداری می‌رسد تا کارگر و کارفرما یکبار احراز هویت کنند و پس از آن می توانند خدمات غیر حضوری را  از طریق سامانه دریافت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.