علی جهانی میر روز چهارشنبه با بیان اینکه حدود ۹۵ درصد پرداختی های بانک کشاورزی به بخش کشاورزی و فعالیت های وابسته به آن پرداخت شده افزود: ۱۳هزارو ۸۵۰ نفر از سیل زدگان استان از کمک های مالی بانک کشاورزی بهره مند شده اند.

وی گفت: به منظور جبران خسارت های ناشی از سیل فروردین ماه امسال بانک کشاورزی مبلغ  ۴۰۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض به تعداد ۱۰هزارو ۳۰۰ نفر و ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به سه هزارو ۵۵۰ نفر از خسارت دیدگان ناشی از سیل پرداخت کرد.

وی ادامه داد: برای یاری رسانی به سیل زدگان، از محل کمک های مالی همکاران بانک کشاورزی سراسر کشور بیش از ۱۴ میلیارد ریال برای خرید اقلام ضروری همچون آب، نان، برنج ، مواد خوراکی، پوشاک، محصولات بهداشتی، پتو و همچنین خرید ۱۱۰ تخته فرش، ۷۰ دستگاه یخچال و تامین شیر آلات ۱۰۰ منزل مسکونی هزینه شد.

جهانی میر گفت: امسال سه هزارو ۴۳ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۹۳۶ میلیارد ریال به جوانان لرستانی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: همچنین ۲۰۰ میلیارد ریال به ۱۲ طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، ۳۸۰میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به تعداد ۶۷۶ طرح در زیر بخش های آب و کشاورزی و سرمایه در گردش طرح های تولیدی بخش کشاورزی و امور عشایر پرداخت شده است.

وی بیان کرد: ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به معرفی شدگان نهادهای حمایتی (کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید) پرداخت شده است و همچنین با پرداخت ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی، تعداد۵۸۷ دستگاه ماشین آلات و ابزارهای کشاورزی شامل۱۹۷دستگاه تراکتور، ۲۳ دستگاه کمباین و ۳۶۷ دستگاه انواع ادوات و دنباله بندها در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت.

مدیر بانک کشاورزی لرستان افزود: از محل اعتبار سال ۹۷ و ۹۸ تعداد ۷۷۹  فقره تسهیلات ارزان قیمت به مبلغ  ۹۹ میلیارد ریال به عشایر و تشکل های عشایری آسیب دیده ناشی از خشکسالی پرداخت شد.

وی بیمه کشاورزی را از الزامات فعالیت در بخش کشاورزی دانست و گفت: ۲۹ گونه از محصولات کشاورزی، دامی و باغی استان زیر پوشش بیمه کشاورزی است و با پوشش سطوح بیمه زراعی، دامی و باغی در میان کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی استان، ۱۱هزارو ۳۳۲ بیمه نامه صادر شده است.

جهانی میر گفت: با بررسی های انجام شده در زمینه خسارت وارده در سال زراعی ۹۷-۹۸  حدود ۱۱۲ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و تولید کنندگان بخش زراعی، باغی ودامی استان پرداخت شد که از این مبلغ، حدود ۹۰ میلیارد ریال به تعداد حدود ۶ هزار نفر از کشاورزان و دامداران سیل زده استان پرداخت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.