دکتر سید سعید اسکویی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای این طرح 533 محله جهت تشکیل این کانون ها شناسایی شده است.
این مسئول، محل تشکیل کانون های سلامت محلات را در خانه های بهداشت، مراکز جامع سلامت، مساجد، خانه های سلامت شهرداری ها و اماکن وابسته به سایر سازمان های دولتی، غیردولتی و خیرساز برشمرد.
اسکویی ادامه داد: ارتقای سطح سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سلامت، جلب مشارکت مردم در ارتقای سطح سلامت و توانمندسازی آنها از جمله اهداف اجرای این طرح است.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: تصادفات جاده ای، مشکلات ایمن نبودن وسایل نقلیه، مصرف غذای ناسالم، سبک زندگی نادرست با مصرف دخانیات و سیگار، نمک، شکر و روغن زیاد، داشتن استرس و اضطراب از جمله عواملی هستند که با صرف هزینه های بسیار زیاد موجب مشکلاتی برای سلامتی می شود در حالی که می توان به راحتی و با اصلاح این روند و جلب مشارکت مردم از ایجاد بیماری های زیادی جلوگیری کرد.
اسکویی با بیان اینکه این طرح برای افراد 18 تا 65 سال به مورد اجرا گذاشته می شود، اضافه کرد: جامعه هدف این طرح 300 هزار جمعیت استان پیش بینی شده که در مرحله نخست 100هزار شهروند در قزوین مشمول این طرح قرار خواهند گرفت.
این مسئول یادآور شد: اگر در هر کلاس به طور میانگین 20 شرکت کننده و برای هر شخص 2 جلسه آموزشی تشکیل شود باید 10 هزار جلسه آموزشی 2 ساعته برگزار شود.
به گفته معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی قزوین خصوصیت محله محوری این طرح موجب می شود که برای هر منطقه متناسب با نوع مشکلات آن برنامه ریزی لازم در حوزه سلامت انجام شود.
اسکویی در پایان افزود: با اجرای مرحله نخست کانون های سلامت از شهریور تا بهمن ماه و ارزیابی خروجی آن، این طرح در سایر مناطق و شهرهای قزوین نیز تشکیل خواهند شد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.