به گزارش ایرنا، مریم بیدخام عصر پنجشنبه در بازدید از مرکز توانبخشی معلولان بهزیستی که به همراه سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی انجام شد بر آگاهی بخشی به خانواده ها در جهت پیشگیری از تولد کودکان معلول ذهنی و جسمی حرکتی تاکید کرد.
وی با قدردانی از تلاش های مددکاران و کارکنان این مجموعه ، نقش سازمان های مردم نهاد را در ارتقای جایگاه و فعالیت های سازمان بهزیستی مهم برشمرد و افزود: از آنجایی که بخش قابل توجهی از معلولیت های ذهنی به دلیل عدم دانش کافی خانواده ها و ازدواجهای فامیلی است آگاهی بخشی به خانواده ها در این خصوص ضروری است.
بیدخام ادامه داد: باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی صورت بگیرد تا شاهد پدیده فرزند معلول حاصل از ازدواج فامیلی در جامعه نباشیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، بهزیستی به عنوان متولی اصلی نگهداری و درمان اینگونه بیماران یاد کرد که همواره سعی خود را معطوف نگهداری و درمان این افراد کرده و در این راه از هیچ گونه تلاشی کوتاهی نکرده است.
وی همچنین در بازدید از کمپ نگهداری و درمان بانوان دارای اعتیاد نیز گفت: از عوامل موثر گرایش بانوان به مواد مخدر نداشتن مهارت های لازم و احساس بازنده بودن در رقابت های شغلی، احساس ناامنی و خشم و بی اعتمادی است.
بیدخام گفت: تنها راه پیشگیری از اعتیاد بین نوجوانان و بانوان عزم جدی نهادها و سازمان ها و تشکل های مردمی است به گونه ای که همه خود را در این زمینه مسئول بدانند.
وی در ادامه گفت: در جهت حمایت از بانوانی که پس از ترک اعتیاد مکانی برای زندگی ندارند با همکاری شهرداری قزوین مکانی با عنوان گرمخانه برای آنان پیش بینی شده است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.