مجید مومنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توجه به امر زکات از وظایف همه آحاد جامعه بوده و برای ترویج فرهنگ پرداخت این فریضه واجب همه باید کمک کنند.
وی با بیان اینکه در تمامی مکان های برگزاری نماز عید سعید فطر استان صندوق های جمع آوری زکات فطره در نظر گرفته شد، یادآور شد: تنها کمیته امداد امام (ره) اجازه شرعی جمع آوری زکات را داشته اما براساس تصمیم های اتخاذ شده سایر موسسات خیریه نیز با نظارت و صندوق های متحدالشکل در مکان های اقامه نماز عید فطر می توانند حضور پیدا کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان قزوین ادامه داد: زکات فطریه پول اهدایی از سوی مردم نیست بلکه جزو وجوه شرعی بوده که باید جمع آوری و هزینه کرد آن با دقت و الزامات شرعی صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: علاوه بر روش های یاد شده مردم مومن و خداجو می توانند فطریه خود را به صورت الکترونیکی و از طریق استفاده از سامانه تلفن گویای 33808 یا شماره گیری کد مهربانی #028*8877* شبکه همراه و یا از طریق شماره کارت مجازی 6273811111997364 پرداخت کنند.
وی با تاکید بر اینکه وجوه جمع‌آوری شده زکات فطریه در کمترین زمان ممکن بین نیازمندان توزیع می‌شود، گفت: براساس برنامه ‌ریزی و هدف‌ گذاری انجام شده، مبالغ فطریه متناسب با نیاز و اولویت‌ خانواده های تحت حمایت و در راستای توانمندسازی و رفع مشکلات اساسی در بخش مسکن، درمان و جهیزیه هزینه خواهد شد.
مومنی زکات را شامل سه فرآیند تبلیغ، جمع آوری و هزینه کرد دانست و افزود: مردم نیکوکار قزوین طی سال گذشته 103 میلیارد و 389 میلیون ریال زکات پرداخت کردند که این میزان نسبت به سال 95 با رشد 12 درصدی روبرو بوده است.
به گفته وی، از مجموع زکات جمع آوری شده، 63 درصد برای امور محرومان و 37 درصد نیز برای پروژه های عمرانی عام المنفعه هزینه به عمل آمده است.
وی اظهار داشت: سال گذشته همچنین از 842 روستای مشمول زکات در استان، کشاورزان 62 روستا زکات خود را به دبیرخانه شورای زکات پرداخت کردند.
مومنی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر 851 عامل افتخاری زکات در استان فعالیت دارند که در ماه های مبارک رمضان، محرم و سایر مناسبت های سال به تبلیغ و تبیین این فریضه اقدام می کنند.
در حال حاضر 21 هزار خانوار (34 هزار و 900 نفر) در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد یک هزار و 685نفر ایتام بوده و 20 هزار و 543 حامی نیز حمایت مادی و معنوی آنان را برعهده دارند.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.