به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه همکاری میان استاندار قزوین به نمایندگی از دولت و سه مجموعه سرمایه گذاری گیرین اویل به نمایندگی فخر الدین ریاحی، کیا اطلس اکسون به نمایندگی محمد مرتضی جوادی و شرکت راهبرد سازه به نمایندگی کوروش رحمانی منعقد شد.
طبق این تفاهم نامه ترموای شهری و راه اندازی ترن بین شهری هشتگرد به قزوین توسط این سرمایه گذاران صورت می گیرد.
هدف از امضای این تفاهم اجرای پروژه مترو هشتگرد به قزوین است و توافقات آتی در مراحل بعدی صورت خواهد گرفت.
طبق این تفاهم نامه استانداری قزوین باید با همکاری شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی براساس قوانین، برای انجام تعهدات از قبیل فراهم سازی زیرساخت ها، واگذار کردن اراضی تعیین شده، معافیت های مالیاتی و گمرکی،ارائه مشوق های تسهیلاتی اقدام کند.
این تفاهم نامه حداکثر تا 11 مرداد سالجاری اجرایی می شود و بعد از امضا لازم الاجراست.

***تامین مالی پروژه مترو قزوین به هشتگرد به صورت ریالی یک اطمینان است
استاندار قزوین در این نشست گفت: بررسی های اولیه در خصوص راه اندازی ترموا و مترو در استان انجام شده است و هردو پروژه توجیه بسیار خوبی دارد .
عبدالمحمد زاهدی افزود: انعقاد تفاهم نامه موجب می شود بررسی ها و مطالعات بعدی را دقیق تر انجام دهیم و در واقع این انعقاد تفاهم نامه یگ گام رو به جلو در این زمینه است.
وی افزود: تامین منابع مالی این پروژه به صورت ریالی از نقاط قوت پروژه است که اطمینانی را برای جلوگیری از مشکلات آتی ارزی ایجاد می کند .
زاهدی گفت: این پروژه در مرحله بعد نیاز به یک کارگروه دارد که مطالعات بدون وقفه انجام شود.
استاندار ادامه داد: تمایل داریم که خیلی سریع این پروژه را به نتیجه برسانیم چون به نفع تهران، قزوین و استان های شمالی و غربی کشور است و توجیه اقتصادی آن نیز بالاست .
***راه اندازی مترو هشتگرد به قزوین اولویت اول استان است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: فرصت های سرمایه گذاری مختلفی به سرمایه گذاران پیشنهاد شد که در نهایت این سرمایه گذاران اولین اولویت استان یعنی احداث مترو هشتگرد به قزوین را پذیرفتند.
علی فرخزاد افزود: تفاهم نامه همکاری این پروژه به صورت دقیق تر توسط سازمان برنامه و بودجه و اقتصاد و دارایی استان مورد بررسی قرار گرفت و امروز در استانداری به مرحله امضاء رسید.
وی اضافه کرد: انجام شدن این پروژه به صورت ریالی نگرانی های نوسانات ارزی را نخواهد داشت و موجب می شود پروژه سریعتر انجام شود.
فرخزاد افزود: امیدواریم برای سایر پروژه های سرمایه گذاری استان نیز در خدمت این سرمایه گذاران باشیم چون با ریالی شدن تامین منابع مالی دیگر نگرانی های ارزی آتی را نخواهیم داشت.
***پروژه های بزرگ دیگری برای سرمایه گذاری در استان وجود دارد
معاون سازمان برنامه و بودجه استان قزوین نیز گفت: چندین سال است که به دنبال سرمایه گذار برای پروژه مترو هشتگرد به قزوین هستیم و از ابتدا وزارت راه وشهرسازی با این پروژه به دلیل تامین منابع مالی مخالف بود ولی هم اکنون این مخالفت وجود ندارد.
علی رحمانی افزود:احداث بزرگراه قزوین- بوئین زهرا- ساوه نیز در دستور کار استان است و در صورت تامین سرمایه گذار و انعقاد تفاهم سریعتر به نتیجه می رسد.

***انجام پروژه های بزرگ درقالب مهندسی کشور افتخار ماست
نماینده شرکت گیرین اویل نیز گفت: افتخار می کنیم که در قالب مهندسی کشور برای انجام پروژه های بزرگ اقدام می کنیم و برای رفع تمامی مشکلات سرمایه گذاری در قالب تامین مالی ریالی اقدام کرده ایم.
فخر الدین ریاحی افزود: موارد قانونی سرمایه گذاری را در داخل کشور رفع کرده و پول را به صورت ریالی در داخل کشور تامین کرده ایم و آماده هستیم در پروژه های بزرگ زیرسازی در کشور اقدام کنیم.
وی افزود:انجام این پروژه ها، اشتغالزایی ، استفاده از توان داخلی و نهایتا عدم ایجاد بدهکاری برای کشور به ارز خارجی را به دنبال خواهد داشت.
وی اضافه کرد: می توان از این مسیر به عنوان ورودی به استان های غرب کشور استفاده کرد و وجود ظرفیت های مختلف در این پروژه زمینه را برای اقدام سریعتر در این پروژه ملی مردمی ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: بزرگترین هدف ما اشتغالزایی است که با توان مالی قابل توجه آماده شروع این پروژه بزرگ هستیم.
6101/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.