شهرام رحمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه ریزی و هدف گذاری برای صادرات غیر نفتی در سال جاری 360 میلیون دلار محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی بوده که تا آخر دی ماه سال جاری 41درصد آن محقق شده است.
وی افزود:بیشترین صادرات از گمرکات استان به کشور های عراق،روسیه، قطر،ترکیه و پاکستان صورت گرفته است.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: با برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده پیش بینی می شود صادرات محصولات غیر نفتی در استان به یک میلیارد دلار برسد که از این میزان ۳۶۰ میلیون دلار به بخش کشاورزی اختصاص خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد:تا آخر دی ماه سال جاری بیش از 73میلیون دلار محصولات کشاورزی شامل؛ کشمش،عسل، پسته و انواع صیفی جات از استان قزوین به خارج از کشور صادر شده است.
رحمانی در ادامه گفت : سهم بخش صنایع تبدیلی از صادرات محصولات کشاورزی در استان معادل 72 میلیون دلار بوده که شامل محصولاتی از قبیل ماکارونی، شیرخشک، رب گوجه و سرکه و انواع محصولات فرآوری شده سیب زمینی است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در همین راستا استان قزوین مقام اول تولید انگور،کشمش وزغال اخته، رتبه سوم تولید پستهرا در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
وی افزود: فرآورده های تبدیلی، لبنی، کشمش، پسته، سبزیجات، محصولات گلخانه ای و باغی و شیلاتی از جمله توانمندی های استان برای صادرات به سایر کشورها می باشد.
وی تاکید کرد: استان قزوین با داشتن ظرفیت های خوب صنایع کشاوورزی و محصولات باغی می تواند نقش عمده ایی را در بخش صادرات استان ایفا کند که برای رسیدن به این هدف باید بیش از پیش در صنایع بسته بندی و تبدیلی سرمایه گذاری کرد.
وی اضافه کرد: در همین راستا 21 صادر کننده صنایع تبدیلی و کشاورزی به بانک کشاورزی برای دریافت 438 میلیارد ریال تسهلات معرفی شده اند.
استان قزوین در تولید محصولات کشاورزی و باغی مختلف در کشور صاحب رتبه است.
6104/6012 خبرنگار:ناصر نیلی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.