به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در نشست شورای حفاظت آب استان قزوین که در شرکت آب منطقه ای قزوین برگزار شد، افزود: قزوین و کشور با بحران جدی کم آبی روبه رو است و باید شیوه مصرف خود را با جدیت بیشتری مدیریت کنیم.
وی، تامین آب شرب شهرها و روستاها را از مهم ترین مسایل مربوط به شورای حفاظت آب استان برشمرد و گفت: آب منطقه ای و شرکت های آبفای شهری و روستایی باید از امروز تا پایان دی ماه برنامه خود را برای حل مشکل کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تامین آب شرب ارائه و چگونگی و زمان اجرای طرح های خود را نیز مشخص کنند.
زاهدی ادامه داد: برای تامین آب مردم در فصل تابستان با مشکل جدی مواجه هستیم و باید به سرعت راه کارهای لازم در این خصوص ارائه و عملیاتی شود.
وی گفت: شرایط جوی در هر سال قابل پیش بینی نیست به طوری که بعضی از سال ها پر باران و بعضی دیگر کم باران هستند اما با توجه به خطر کاهش منابع آبی استان باید با برنامه ریزی مدون و دقیق و مدیریت مصرف از بروز بحران در آینده نزدیک جلوگیری کنیم.
استاندار قزوین، اجرای الگوی کشت گلخانه ای و شیوه های مدرن آبیاری و نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های آب را از مهم ترین راهکارها برای مدیریت مصرف آب در استان عنوان کرد.
وی همچنین در خصوص طرح انتقال آب شرب از سد طالقان به استان قزوین نیز گفت: با صرف منابع دولتی امکان اجرای این طرح وجود ندارد و این مساله باید با ورود بخش خصوصی پیگیری و دنبال شود.
طرح انتقال آب سد طالقان به قزوین از امسال کلید خورده است و با تامین آب شرب 14 شهر از جمله قزوین،آبیک،اقبالیه،تاکستان و الوند و 190 روستا گامی مهم در تامین پایدار آب شرب استان محسوب می شود.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.