استاندار قزوین گفت: اکثر شهرهای ایران دچار بیماری فرسودگی شده اند و بافت فرسوده مانند یک غده سرطانی در شهرها وجود دارد لذا ساماندهی و نوسازی آن برای دولت هم مهم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قزوین عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در مراسم تکریم مسعود نصرتی شهردار سابق قزوین و معارفه علی صفری به عنوان شهردار قزوین افزود: شهر موجودی زنده است و تفاوتی که بین شهر و بقیه موجودات زنده وجود دارد این است که می‌شود عمر شهر را طولانی کرد و عقلا هم شهرها باید به گونه ای طراحی شوند که ماندگار شوند.

وی گفت: اگر فضاهای شهری ما با روح انسان ارتباط ارگانیک نداشته باشد توسط ساکنینش از بین خواهد رفت و یا حداقل شهروندان در نگهداری آن دقت و مراقبت نمی کنند. از همین روست که می بینیم شهری با سابقه دوهزار ساله همچنان زنده است ولی شهرهای زیادی هم نابود شده اند.

بخش عمده هویت قروین به مردم و بافت تاریخی و باغستان برمی گردد

زاهدی خاطرنشان کرد: وقتی از محل سکونت صحبت می‌کنیم منظور محل آرامش است نه فقط محل اقامت لذا برنامه‌ریزی شهری ما باید این گونه باشد که نیازهای انسان در آن دیده شود.

تراموا کمترین خسارت را به بافت قزوین وارد می کند

وی با اشاره به هویت و ریشه تاریخی شهر قزوین تصریح کرد: دلیل هویت قزوین را باید در رفتار مردمان این شهر، آثار و ابنیه ارزشمند آن ، طبیعتش و باغستان ها و روابطی که بین انسان ها وجود دارد جست و جو کرد.

استاندار قزوین با تاکید بر ضرورت همراهی مدنیت و تمدن در شهرها ، افزود: در دنیای امروز ترافیک یکی از مواردی است که انسان را معذب می کند لذا در جلسه ای با حضور شهردار و اعضای شورا تصمیم بر احداث تراموا در قزوین گرفتیم چرا که معتقدیم تراموا کمترین خسارت را به بافت قزوین وارد می کند.

وی با اشاره بر ضرورت توجه به نواحی‌منفصل شهری بر اهتمام در حوزه ساماندهی ورودی‌های شهر تاکید کرد.

زاهدی گفت : علاوه بر ضرورت بهره گیری از حضور بانوان و جوانان لازم می دانم بر ضرورت استفاده از توان همه متخصصان علی الخصوص سازمان های مردم نهاد تاکید کنم.

استاندار قزوین در پایان از زحمات و تلاش های دکتر نصرتی و شهرداران گذشته و شوراهای ادوارتقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.