به گزارش ایرنا، روح الله بابایی صالح روز سه شنبه در نشست کمیسیون اجتماعی فرهنگی قزوین که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شد، افزود: در همین رابطه 500 پرونده آماده پرداخت وام در صندوق کارآفرینی مهر امید استان قزوین وجود دارد که امیدواریم تسهیلات مربوطه زودتر به متقاضیان آنها پرداخت شود.
وی همچنین خواستار توجه بیشتر به حل مسایل و مشکلات کارگری استان شد و افزود: با وجود اینکه قزوین جزو نخستین استان های صنعتی کشور به شمار می رود اما با مسایل مختلفی در حوزه کارگران و بازنشستگان مواجهیم که باید به حل آنها بپردازیم.
بابایی صالح ادامه داد: به منظور آشنایی بیشتر وزیر تعاون، کار و رفاه و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس امروز یکی از شرکت های زیر نظر صندوق بازنشستگی در استان قزوین بازدید خواهیم کرد.
نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: استان قزوین دارای مشکلاتی در حوزه بهزیستی و مددجویان کمیته امداد نیز می باشد که امیدواریم با دستور وزیر و توجه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس مرتفع شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: یکی از رسالت های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین عدالت اجتماعی به موجب فصل اول قانون اساسی است.
بهمن طاهرخانی با تاکید بر تلاش همه جانبه برای حل مشکلات تامین اجتماعی،اضافه کرد: تامین اجتماعی اصل مهم و برنامه جامع نظام مقدس جمهوری اسلامی قلمداد شده است.
وی اظهار امیدواری کرد، سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در حل مسایل و مشکلات کارگری و مددجویان نهادهای حمایتی استان قزوین موثر واقع شود.
رضا شیران یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: برخی از قوانین موجب اخلال در اشتغال و تولید شده اند و باید با نگاهی وسیع به قوانین نسبت به رفع آنها اقدام کرد.
وی گفت: آمار و ارقام نشان می دهد که کشور در منابع و مصارف در شرایط خاص است و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باید در خصوص رسیدگی به مسایل کار و اشتغال جدیت بیشتری داشته باشد.
وی اضافه کرد: باید نگاه وسیعی به قانون داشته باشیم چرا که هم اکنون برخی کارخانه ها به دلیل بعضی قوانین دستگاه ها نظیر تامین اجتماعی به تعطیلی کشیده می شوند.
این نماینده مردم در مجلس شواری اسلامی اضافه کرد:ماده 41 تامین اجتماعی ابزاری به دست این سازمان برای تامین اجتماعی شده و واقعا موانع زیادی بر سر راه اشتغال ایجاد کرده است.
وی با تاکید بر لزوم شفاف سازی درآمدها و هزینه های مربوط به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، اظهار کرد: در بحث خدمات رسانی به معلولان نیز باید با دقت بیشتری عمل کنیم به عنوان نمونه برای دادن خانه به این قشر به خارج از شهرها رفتیم که حتی مردم سالم نیز به آنجا نمی روند.
یک عضو دیگر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: کشور ما مسئول و متولی خاصی در حوزه اشتغال ندارد و این موضوع موجب شده هر کس تقصیرها را به گردن دیگری بیندازد.
عبدالرحمان رستمیان افزود: از وزیر تعاون می خواهیم یک متولی برای اشتغال وجود داشته باشد و تمام مسئولیت ها را به این شخص تنفیذ کنند چون تا یک نفر پاسخگو نباشد گره کور اشتغال ما باز نخواهد شد.
وی اضافه کرد: بایدفکری به حال صندوق بازنشستگی کنیم و در این خصوص تصمیمی عاجل اتخاذ شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز سه شنبه به منظور انجام سفری یکروزه وارد قزوین شد.
اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز از روز گذشته به قزوین سفر کرده اند.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.