به گزارش ایرنا،در این بازدید سفیران کشورهای کره جنوبی، چین، ویتنام، بنگلادش، افغانستان و کاردار های فیلیپین و قزاقستان و رایزنان اقتصادی سفارتخانه های گرجستان،تاجیکستان و پاکستان حضور داشتند.
سفیر کشور بلاروس نیز در این جمع به عنوان تنها کشور اروپایی حضور داست.
این عده در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با آخرین دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی دانشجویان این دانشگاه آشنا شد.
حاضران همچنین از مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی دیدن کردند.
در این بازدید موتورسیکلت برقی، خودروهای خورشیدی هاوین یک و هاوین 2، هواپیمای بدون سرنشین دوران، خودروی برقی دو نفره کوآدرو و انواع ربات های ساخته شده به دست دانشجویان این دانشگاه مورد معرفی قرار گرفتند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در این دیدار با بیان تاریخچه ای از تاسیس و شکل گیری این دانشگاه،گفت: دانش آموختگانی از این دانشگاه به سایر دانشگاه های برتر کشور و جهان راه یافته اند که برای ما مایه افتخار است.
مرتضی موسی خانی افزود: این دانشگاه برگزار کننده مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران و صاحب صدها مقام برتر در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی بوده و صاحب سبک در ساخت خودورهای خورشیدی و الکتریکی است.
وی اظهار کرد: روبات انسان نما، روبات امدادگر واقعی، خودروی کوآدرو، موتور سیکلت الکتریکی پاراکس، خودوری الکتریکی پاراکس و خورشیدی هاوین بخشی از دستاوردهای علمی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در زمینه های گوناگون به شمار می روند.
دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هم اکنون دارای 26 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است.
سفیران و دیپلمات های کشورهای یاد شده که به منظور بازدید از توانمندهای قزوین در بخش های صنعت، علمی و دانشگاه و گردشگری به این استان سفر کرده اند در ادامه از بوستان ملی باراجین نیز دیدن کردند.
مسعود نصرتی، شهردار قزوین در جریان این بازدید گزارشی از آخرین اقدام ها و فعالیت های صورت گرفته به همراه برنامه های در دست اجرا را برای توسعه منطقه گردشگری باراجین ارائه کرد.
بوستان ملی باراجین با یک هزار و 400 هکتار وسعت در 2 کیلومتری شمال شرقی شهر قزوین قرار دارد و از تفرجگاه های مهم مردم استان به شمار می رود.
دهکده طبیعت باراجین با محیطی طبیعی برای زیست انواع جانوران و وحوش از یوزپلنگ گرفته تا شیر و خرس و گرگ به یک زیست بوم نمونه در کشور تبدیل شده است.
7389/ 3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.