به گزارش ایرنا، داوود محمدی روز چهارشنبه در نخستین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین افزود: میهن اسلامی ما اگرچه توانسته در رشد علوم جایگاه بسیار بالایی در جهان کسب کند، اما تاکنون نتوانسته این علوم را به ثروت تبدیل کند و هنوز در تجاری سازی علوم دچار مشکل است.
وی اضافه کرد: ایده های اقتصادی و استارت آپی گرچه به تولید محصول منجر می شود، اما هنوز امکان تولید انبوه محصولات فناورانه و خلاقانه وجود ندارد و این مستلزم ارتباط بین بخش های تولیدی با دانشگاه ها است.
محمدی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان منابع ارزشمند علمی هستند،اظهار داشت: تجربه ثابت کرده که اگر این گنجینه های ارزشمند مورد حمایت قرار نگیرند احتمال خروج آنها از کشور افزایش می یابد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: علوم دانشگاهی باید با صنعت و کشاورزی پیوند بیشتری برقرار کند و باید اذعان کرد در سطح استان، هنوز دانشگاه های بین المللی امام خمینی (ره) و آزاد اسلامی نتوانسته اند در کمک به تولید انبوه ایده های اقتصادی پیشگام باشند.
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در سال جاری باید 126 هزار میلیارد تومان بودجه کشور از مالیات تامین شود و این افزایش 36 هزار میلیاردی به نسبت سال گذشته بسیار برای دولت مشکل آفرین شده است.
محمدی با بیان اینکه بودجه دولتی توان محقق کردن همه ظرفیت های اقتصادی را ندارد، توضیح داد: نباید تمرکز اصلی کشور را به فروش نفت اختصاص داد و بخش خصوصی باید وارد میدان شده و در راس فعالیت های اقتصادی قرار بگیرد.
وی به بهره گیری از سرمایه های بخش خصوصی برای رونق تولید تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان باید تولیدات خود را صادرات محور کنند تا زمینه رونق تولید فراهم شود.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی به نقش پررنگ ستاد اقتصاد مقاومتی در حل مسایل و معضلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: این ستاد راهی مناسب برای کاهش بروکراسی و قوانین دست و پاگیر است که البته در سال جاری بانک‌ها باید به صورت جدی وارد عمل شده و شرایط اعطای تسهیلات برای واحد‌های تولیدی را افزایش دهند.
محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به عزم جدی مجلس برای رفع قوانین دست و پاگیر لازم است که مدیران دستگاه های اجرایی استان آیین نامه ها و بخشنامه های دست و پاگیر را شناسایی کرده و تا پایان اردیبهشت به دفتر کمیسیون اصل 90 تحویل دهند.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.