هدی حقیقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سامانه تصمیم امسال با هدف کاهش طلاق راه اندازی شده است،افزود: قزوین اولین استانی به شمار می رود که این سامانه در شهرستان های آن نیز فعال شده است.
وی اظهار داشت: این سامانه حداقل در سازش زوج هایی که تحت تصمیمات آنی و هیجانی به فکر طلاق افتاده اند با مشاوره های مستمری که در مدت 45 روز برگزار می کند بسیار موثر است و می تواند با طی کردن این مدت آنها را از جدایی منصرف کند.
این مسئول یادآور شد: در سال جاری دوام زندگی بخش عمده متقاضیان طلاق در سامانه تصمیم بیش از 10 سال بوده است.
وی، دسترسی یکپارچه به اطلاعات را بزرگترین مزیت این سامانه عنوان کرد و افزود: اکنون با این سامانه تمام اطلاعات جزیی از زندگی زوج های متقاضی به طور مشخص و دقیق ثبت شده است.
حقیقی ادامه داد: با راه اندازی این سامانه متقاضیان طلاق پیش از مراجعه به دستگاه قضایی، بدون مراجعه حضوری در سامانه الکترونیکی تصمیم ثبت نام می کنند و سپس با تعیین نوبت از سوی سامانه، زوج متقاضی با همدیگر مراجعه می کنند تا پس از ثبت اطلاعات تکمیلی به مراکز مشاوره مورد تایید جهت برگزاری جلسات مشاوره ای ارجاع شوند.
وی همچنین گفت: بعد از طی بازه زمانی حداقل 45 روزه از جلسات مشاوره ای نتیجه مشاوره ها از سوی این مراکز به سامانه تصمیم اعلام می شود.
حقیقی با بیان اینکه تنها 6 ماه از راه اندازی این سامانه در قزوین می گذرد،گفت: باتوجه به اینکه باید مدت زمانی حداقل 45 روزه برای هر زوج طی شود برای اعلام قطعی از نتیجه مشاوره ها در سازش زوج ها در پایان سال می توان گزارش ارایه کرد چون بسیاری از تقاضاها در میانه بررسی و مشاوره است.
وی افزود: در این مدت علت اصلی تقاضای طلاق اعتیاد و سپس عدم توافق و عدم تسلط زوجین به مهارت های زندگی بوده است.
در سال گذشته 25 درصد از تقاضاهای طلاق در قزوین به سازش منجر شد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.